اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنفرانس دانشجویی برق ایران در کرمانشاه آغاز شد

خبرگزاری فارس: چهاردهمین کنفرانس دانشجویی برق ایران با حضور بیش از 500 دانشجو و جمعی از اساتید دانشگاه در دانشگاه صنعتی کرمانشاه افتتاح شد.

کنفرانس دانشجویی برق ایران در کرمانشاه آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس، در مراسم افتتاحیه این همایش عبدالمجید پاپزن رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های این استان و پیشینه فرهنگ و تمدن آن اظهار داشت: کرمانشاه با 4 هزار اثر باستانی از قدیمیترین تمدن‌هاست و اگر در کشور خیلی شناخته نشده به دلیل کوتاهی ما است که در خصوص تمدن آن کم گفته‌ایم.
پاپزن دانشگاه صنعتی کرمانشاه را از جمله مراکز علمی دانست که از زمان تأسیس تاکنون عملکرد مطلوبی داشته و گفت:‌ دانشگاه صنعتی کرمانشاه با مدل مدیریتی جدید با عنوان دانشگاه پایدار اداره میشود که توانسته با وجود محدودیت فضا و مکان کافی فکرهای نو و ایده‌های کارگشا ارائه کند.
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ارتباط بین دانشجویان و اساتید در دانشگاه، تعامل بین دانشگاه با مراکز عملی و صنعتی، آموزش و در نهایت پژوهش را 4 شاخص دانشگاه پایدار برشمرد.
وی با تأکید بر لزوم توجه به ایده‌های نو گفت:‌ نخبگان تنها زمانی میتوانند وارد بنیاد نخبگان شوند و از امکانات آن استفاده کنند که طرح‌ آنها تبدیل به محصول و ثبت شده باشد اما در دانشگاه پایدار این موضوع خودبه‌خود شکل میگیرد.
وی گفت:‌وظیفه دانشگاه تبدیل ایده به طرح منسجم است که این امر در دانشگاه پایدار با استفاده از ظرفیت دانشجوی باسواد و توانا محقق میشود.
پاپزن از سازمان‌ها و نهادهای مسئول خواست تا امکانات مورد نیاز را برای ارتقای عمومی فرهنگ در اختیار دانشگاهها قرار دهند و از ظرفیت و دانش مراکز علمی استفاده بهینه داشته باشند.
در ادامه دبیر علمی این کنفرانس با ارائه گزارشی از کنفرانس‌های برگزار شده گفت:‌ برای میزبانی چهاردهمین کنفرانس دانشجویی برق 8 دانشگاه اعلام آمادگی کردند که پس از انجام رأیگیری دانشگاه صنعتی کرمانشاه به عنوان میزبان انتخاب شد.
پروانیا گفت:‌ هزار و 65 مقاله به همایش ارسال شد که پس از داوری اینترنتی در نهایت 400 مقاله پذیرفته شد.
وی در ادامه اظهار داشت: امسال عضوگیری حقیقی از دانشجویان برق کشور برای اولین بار انجام شد و با ارائه خدمات منظم‌تر به دانشجویان امکان همکاری دانشگاه با صنعت فراهم شده است به گونه‌ایی که طرح‌های پژوهشی در صنعت مستقیماً به خود دانشگاه سپرده میشود.
دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس دانشجویی برق ایران اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی هدفمند و تخصیص امکانات از مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور کاسته شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول