اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ‌انتظامی خوزستان:

30 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در خوزستان منهدم شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خوزستان از انهدام 30 باند در زمینه مواد مخدر طی سال جاری در خوزستان خبر داد.

30 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در خوزستان منهدم شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار محمدرضا اسحاقی عصر امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان در محل سالن شهید رجایی استانداری با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال 30 مرحله طرح پاکسازی در سطح استان انجام گرفت که در این طرح‌ها 4هزار و 458 نفر دستگیر شدند، اظهار داشت: آمار کشفیات انواع مواد مخدر طی پنج ماهه گذشته در استان، 2 تن و 67 کیلو و 142گرم کشفیات بوده که در این زمینه  5 هزار و 135 نفر نیز دستگیر شدند.
وی افزود: همچنین در این مدت 30 باند در زمینه مواد مخدر منهدم شدند. همچنین در 30 مرحله طرح پاکسازی در سطح استان یک تن و 164کیلو از انواع مواد مخدر کشف شده است و 4 هزار و 458 نفر نیز دستگیر شدند.
عضو شورای اداری خوزستان با بیان اینکه یکی از عوامل احساس ناامنی در بین شهروندان، اعتیاد است، اظهار داشت: از مجموع 11هزار و 469 نفر مجرم دستگیر شده در استان در سال‌ جاری، 6 هزار و 821 نفر آنان معتاد بودند به عبارت دیگر 47.5 درصد جرایم استان توسط معتادان انجام می‌شود.
اسحاقی ادامه داد: 60 درصد سرقت منزل، 70 درصد سرقت مغازه، 40درصد سرقت خودرو، 50 درصد سرقت موتورسیکلت، 60 درصد موارد جیب‌بری و کیف‌قاپی، 10 درصد قتل و 50 درصد موارد تجاوز به عنف در استان توسط معتادان انجام شده است.
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان به تشریح سیاست‌های کلی ابلاغی مبارزه با مواد مخدر، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و گفت: بند چهارم سیاست‌های ابلاغی، بر اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه در مقابله با تهدیدات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و روان‌گردان‌ها با بهره‌گیری از امکانات دولتی و غیردولتی با تاکید بر تقویت باورهای دینی و اقدامات فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و تبلیغاتی در محیط خانواده، کار، آموزش و تربیت و مراکز فرهنگی و عمومی است.
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: به منظور روان‌سازی، تسهیل، توسعه کمی و کیفی، استاندارسازی فعالیت مراکز اجباری نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان، تشکیل کمیته هماهنگی مرکز و کمیته نظارت استانی شورای مبارزه با مواد مخدر استان برنامه‌هایی را در زمینه مراکز اقامتی انجام داده است.
فرمانده ‌انتظامی خوزستان گفت: در اولویت بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به منظور بررسی سوء مصرف انواع مواد مخدر، معتادان دارای رفتارهای پرخطر مثل معتادان تزریقی و معتادان بی‌خانمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول