اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

درمان باید در دسترس معتادان قرار گیرد

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت: باید امکانات درمانی در دسترس و آسان را برای معتادان فراهم کرد و آن را تا عمق روستاها و شهرستان‌ها توسعه داد.

درمان باید در دسترس معتادان قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی محمدنجار ‌عصر امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار داشت: تغییر و تحول خوبی در زمینه مقابله، پیشگیری و درمان در استان صورت گرفته و در این زمینه می‌توان نمره خوبی را به خوزستان داد ولی این تلاش‌ها کافی نیست.
وی افزود: یکی از مواردی که زمینه و بسترساز وقوع بسیاری از جرائم است، پدیده سازمان‌ یافته مواد مخدر است که دشمن با هدف اضمحلال تدریجی جامعه و جوانان و فروپاشی نهاد خانواده روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده و برنامه‌ریزی گسترده‌ای تدارک دیده تا بلکه بتواند از این طریق مانع توسعه و تعالی کشور شود.
وزیر کشور افزود: کنترل این بلای خانمان‌سوز و جامعه‌ برانداز مستلزم برخورد قاطع و همه‌جانبه در همه زمینه‌ها اعم از پیشگیری، مقابله، درمان، حمایت‌های اجتماعی است که البته اقدامات زیاد و برنامه‌های خوبی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.
جانشین فرماندهی کل قوا در نیروی انتظامی تدوین نقشه راه جامع مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و پیش‌سازها و ابلاغ و اجرای اصلاحیه قانونی مبارزه با مواد مخدر گرفته تا افزایش کشفیات انواع مواد مخدر، انهدام باندهای مواد مخدر، اجرای کنگره‌های علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد، توانمندسازی سازمان‌های غیردولتی،آگاهی بخش عمومی، تکمیل و راه‌اندازی پنج اردوگاه زندانیان مواد مخدر، ایجاد اردوگاه درمان اجباری، صدور حکم 400 نفر از فرمانداران به عنوان رؤسای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر و اخذ مصوبه از هیئت وزیران در خصوص رفع مشکل بیمه، اشتغال و مسکن معتادان بهبودیافته را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد.
وی با تاکید بر تقویت ارتباطات در شهرستان‌ها به وسیله فرمانداران و تشکیل جلسات شورای مواد مخدر در شهرستان‌ها افزود: به این منظور 400 فرماندار به عنوان روسای شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر پست گرفتند.
محمد نجار ادامه داد: بخش عمده‌ای از مبارزه با اعتیاد، بحث پیشگیری است که باید در این بخش از ظرفیت رسانه‌های دیداری و شنیداری، محیط‌های کاری، آموزشی، ائمه جماعات و مساجد، نخبگان، اساتید و خیرین استفاده کرد.
وی با اشاره به صنعتی بودن خوزستان گفت: توجه به محیط‌های صنعتی موجود در استان از جمله پتروشیمی، نفت، فولاد و نیشکر، برای توسعه آموزش و پیشگیری ضروری است.
محمد نجار بر لزوم تسریع در تدوین برش سند جامع تاکید کرد و بیان کرد: استان خوزستان باید هرچه سریع‌تر برش استانی خود را در سند جامع تهیه و تدوین کند.
وزیر کشور بر راه‌اندازی مرکز درمان اجباری استان تاکید  و اضافه کرد: باید در اسرع وقت مرکز درمان اجباری را در استان راه‌اندازی کرد، البته این موضوع به معنای ترویج این گونه مراکز نیست و تنها یک مرکز برای استان کافی است.
وی ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کرد که معتادان خود با توجه به ماده 15قانون مبارزه با مواد مخدر، مبنی بر مراجعه اختیاری خود معتادان به مراکز درمانی، نسبت به ترک اعتیاد اقدام کنند.
محمد نجار بر اختصاص درصدی از تعهد ایجاد اشتغال استان به معتادان پاک شده اشاره کرد و گفت: ما وظیفه داریم برای همه اقشار جامعه فکر کنیم و تامین شغل و  مسکن از مهم‌ترین محورهایی است که باید برای مردم فراهم کنیم.
وزیر کشور بیان کرد: در راستای پیشگیری، مقابله و درمان باید از افراد خیر و نیکوکار در این زمینه کمک گرفت چرا که هر کجا از توان مردم بهره مند شدیم، موفق عمل کردیم و نتیجه خوبی گرفتیم، بنابراین باید مردم در این صحنه حضور یابند.
وی تاکید کرد: درمان باید در دسترس معتادان باشد، از آنجایی که بسیاری از معتادان وضعیت مالی خوبی ندارند، اگر قرار باشد برای تهیه شربت تریاک یا متادون هزینه کنند و به سختی آن را فراهم نمایند، ترجیح می‌دهند این هزینه را صرف تهیه مواد مخدر کنند.
محمد نجار تصریح کرد: باید امکانات درمانی در دسترس باشد و این امکانات به عمق روستاها و شهرها کشانده شود.
در ادامه این نشست اعضای کارگروه‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان، عملکرد خود را در این بخش ارائه کردند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول