اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان؛

4.5 تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در اردبیل معدوم شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی‌ اردبیل گفت: در ایام ماه مبارک رمضان بیش از 4.5 تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و آلوده در این استان ‌جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد‌.

4.5 تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در اردبیل معدوم شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای عرضه‌کننده مواد گوشتی در اردبیل اظهار داشت: با کشف این میزان فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی سعی شد از ورود آنها به چرخه مصرف انسان جلوگیری شده و به سرعت معدوم شود.
وی تصریح کرد: ‌در این ایام بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان از هفت هزار واحد تولیدی، توزیعی و استحصال فرآورده‌های خام دامی بازدید کرده و تمام موارد تخلف را بدون اغماض ثبت و ضبط کردند.
صالحی خاطر نشان کرد: در این بازرسی‌ها 28 فرد متخلف در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه به مراجع قضایی معرفی شدند تا به تخلف آنها رسیدگی شود.
این مقام مسئول از فعالیت 3 هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان خبر داد و افزود: این واحدها موظف هستند مناسب‌ترین و مطلوب‌ترین مواد غذایی و فرآورده‌های خام دامی را به مردم عرضه کنند و کوچک‌ترین موارد تخلف و موازین غیربهداشتی از آنها پذیرفته شدنی نیست.
وی میانگین تعداد اکیپ‌های بازرسی را در سطح استان در زمان اجرای این طرح 22 اکیپ در هر روز اعلام کرد و ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان به دلیل نیازمندی و خرید روزانه مردم برای استفاده از فرآورده‌های خام دامی و لبنی ضرورت داشت این بازرسی‌ها انجام شود و به همین دلیل 22 اکیپ ما روزانه اقدامات خود را انجام می‌دادند.
به گزارش فارس، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با هشدار به متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی و برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو اضافه کرد: هیچ گذشت و چشم‌پوشی را در تخلفات بهداشتی فرآورده‌های خام دامی نمی‌پذیریم چرا که این کار را بزرگ‌ترین خیانت به مردم و حوزه سلامت می‌دانیم.
وی گفت: با متخلفان این حوزه که با فعالیت و اقدامات خود سلامت جامعه را به خطر انداخته‌اند قاطعانه برخورد کرده و سعی می‌کنیم حفظ سلامت جامعه را همچنان در اولویت طرح‌ها و برنامه‌های خود قرار دهیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول