اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین اعلام کرد:

ورود و خروج کالاهای متعدد قاچاق از مرز نمین

خبرگزاری فارس: فرماندار نمین این شهرستان را به عنوان یکی از مناطق مرزی و احتمال ورود و خروج کالاهای متعدد داخلی و خارجی اعلام کرد و گفت:‌ ‌باید شدت عمل نیروهای انتظامی و قضایی در برخورد با عوامل قاچاق بیشتر ‌باشد.

ورود و خروج کالاهای متعدد قاچاق از مرز نمین
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم عصر امروز در جلسه کمسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان نمین اظهار داشت: امروز تمام تلاش بدخواهان نظام اسلامی ما این است که به هر طریق ممکن کالاها و برخی از اقلام مورد نیاز جامعه ما را از طریق قاچاق به کشورمان وارد کنند تا در یک رقابت ناسالم با تولیدکنندگان داخلی بتوانند نبض بازار را در اختیار بگیرند.
وی ورود کالاها را به صورت عمده و با وجود تکیه بر تولیدات داخلی بزرگ‌ترین عامل آسیب‌آفرین در رونق اقتصادی کشورمان توصیف کرد و افزود: تا زمانی که با کالاهای قاچاق به شکل جدی مبارزه نشده و سرچشمه‌های آن از بین نرود، نمی‌توان انتظار داشت که تولیدکنندگان کشورمان بتوانند با خیال راحت و آسوده تولید کرده و آن را روانه بازار مصرف کنند.
دریتیم از نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواست تا بدون اغماض با عوامل و دست‌اندرکاران امر قاچاق مبارزه کرده و کوتاهی نکنند.
فرماندار نمین در ادامه از تلاش‌های اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز در مهار و مبارزه با این پدیده زشت قدردانی کرد و ادامه داد: باید نوع و آمار کالاهای قاچاق به صورت دقیق و با اولویت استخراج شده و عوامل دخیل در شیوع آن در سطح شهرستان شناسایی و با انجام آسیب‌شناسی اساسی زمینه‌های آن برطرف شود.
وی این شهرستان را به عنوان یکی از مناطق مرزی و احتمال ورود و خروج کالاهای متعدد داخلی و خارجی اعلام کرد و گفت: در مناطق مرزی باید شدت عمل نیروهای انتظامی و قضایی در برخورد با عوامل قاچاق بیشتر از سایر نقاط باشد.
دریتیم همچنین بر استمرار فعالیت بازرسان اصناف، بازرگانی و تعزیرات تاکید کرد و افزود: در آستانه بازگشایی مدارس با هدف کنترل قیمت نوشت‌افزار ضرورت دارد بیش از گذشته بازرسی‌ها از این واحدهای عرضه‌کننده لوازم‌التحریر انجام شود.
وی به قاچاق چوب و زغال در بخش ویلکیج نمین اشاره کرد و اظهار داشت: با یک درایت و هوشیاری می‌توان عوامل مخرب جنگل‌ها و منابع طبیعی را شناسایی کرد و به جد با قاچاقچیان الوار و ادوات دیگر قاچاق چوب و زغال برخورد کرد.
به گزارش فارس، در این جلسه فرمانده انتظامی نمین نیز تصریح کرد:‌ میزان قاچاق کالا در این شهرستان بسیار اندک و در حد پایین است و این به دلیل برخی اقدامات پیشگیرانه و انتظامی بوده که سبب شده قاچاقچیان این منطقه را برای تردد خود ناامن ببینند.
رضا سلحشور واقع شدن این شهرستان را در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل به سمت آستارا به عنوان یکی از عوامل اصلی رغبت برای قاچاق کالا اعلام کرد و ادامه داد: همکاری تمام نهادها با نیروی انتظامی در بحث مبارزه جدی با قاچاقچیان کالا به ویژه البسه و سوخت بسیار ضروری است.
وی از کشف و ضبط یک هزار و 115 ثوب، البسه خارجی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مدت بیش از 69 دستگاه تجهیزات ماهواره، یک کیلو و 200 گرم مواد مخدر و برخی آلات و ادوات مشروب‌سازی به دست آمده است که در این ارتباط دو نفر نیز دستگیر شده است.
سلحشور در پایان اضافه کرد: امنیت و سلامت جامعه در گرو مبارزه بی‌امان با متخلفان و مجرمان است و در این ارتباط نباید قصور و کوتاهی انجام شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول