اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان تهرانی از 15 مهرماه

خبرگزاری فارس: مدیرکل‌ آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ اردوهای راهیان نور درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان پسر شهر تهران از 15 مهرماه 90 و اردوهای دختران دانش‌آموز پس از امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود.

آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان تهرانی از 15 مهرماه
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، سیدعلی یزدیخواه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران عصر امروز در همایش توجیه اردوهای راهیان نور درس آمادگی دفاعی ویژه دانش ‌آموزان دوم دبیرستان شهر تهران که در محل سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: جذاب‌ترین، شادترین و خاطره انگیزترین ساعات برای دانش‌آموزان، لحظاتی است که با گروه همسالان خود به اردو می‌روند؛ بنابراین می‌توان جریان اردو را که مطلوب آنهاست، به نقطه و هدفی ختم کرد که مطلوب ما معلمان و مربیان است.

وی با اشاره به تجربه برگزاری اردوهای راهیان نور برای آموزش بخشی از درس آمادگی دفاعی در سال تحصیلی گذشته، گفت: با استفاده از این تجربیات، نقاط ضعف اردوهای سال قبل در زمینه محل اسکان، وسیله نقلیه و شیوه اعزام، میزان توجیه همکاران فرهنگی و نظارت بر برنامه‌ها در سال جدید برطرف و جبران شده است.

یزدیخواه با اشاره به تلاقی گروه‌های دانش‌آموزی پسران و دختران در جریان برگزاری اردوها در برخی از مواقع خاطرنشان کرد: بر این اساس امسال نیمسال اول تحصیلی به پسران و نیمسال دوم به دختران اختصاص یافته است.

*جنگ نرم و بصیرت‌افزایی رویکرد مورد نظر در درس «آمادگی دفاعی» می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه با بیان اینکه امروز رویکرد جنگ‌ها در سطح جهان تغییر یافته و از جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده است، گفت: بر این اساس باید از دستمایه‌های خود برای پاتک زدن به جنگ نرم دشمن بهره‌ بگیریم بنابراین درس آمادگی دفاعی با رویکرد جنگ نرم و بصیرت افزایی آموزش داده می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی این اداره کل برای اعزام 100 درصد دانش‌آموزان دوم متوسطه به اردوهای راهیان نور و تأمین تمام اعتبار آن از سوی آموزش و پرورش،‌ استانداری تهران و سپاه خبر داد و افزود: با توجه به این تمهیدات لازم نیست که مدرسه مبلغی را بپردازد.

* آغاز اردوهای راهیان نور از نیمه مهرماه؛ اعزام 550 دانش‌آموز پسر در هر مرحله از اعزام

یزدیخواه با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا اعزام‌ها را از نیمه مهرماه آغاز کنیم، اظهار داشت: امسال بیش از 32 هزار دانش‌آموز پسر دوم متوسطه به این اردوها اعزام می‌شوند و در هر دوره اعزام نیز حدود 550 نفر راهی مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌شوند که باید تا پایان آذر ماه اردوهای پسران تمام شود.

وی در پایان تأکید کرد:‌ حضور در اردوها اجباری نیست اما مایلیم که همه دانش‌آموزان در آن شرکت کنند به همین دلیل این اردوها را به طور مدرسه‌ای برگزار می‌کنیم و دیگر مانند گذشته نیست که به هر مدرسه 20 درصد سهمیه اختصاص یابد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول