اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

رئیس جمهور افتخارات علمی را به دیگر کشورها هدیه می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این افتخار کشور است که رئیس جمهور به هنگام سفر به کشورهای دیگر به جای صحبت در زمینه مسایل جنگ، توان و تولیدات علمی ایران را به روسای جمهور دیگر کشورها هدیه می‌کند.

رئیس جمهور افتخارات علمی را به دیگر کشورها هدیه می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان پزشکی ایران گفت: ایران نخستین باری که از علم شکست خورد در جنگ چالدران بود.
وی بیان داشت: افتخار کشور است که رئیس جمهور به هنگام سفر در کشورهای دیگر به جای صحبت در زمینه مسائل جنگ، توان و تولیدات علمی ایران را به روسای جمهور دیگر کشورها هدیه می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که خواستار نهادینه کردن امر پژوهش در کشور شد، تصریح کرد: اهمیت و تاکید رهبر معظم انقلاب از علم و تحقیقات یک فرصت مغتنم برای دانشمندان و دانشجویان علمی کشور است.
وی افزود: در طول 200 سال حکومت قاجار، قسمت عمده‌ای از ایران به علت نبود توانایی علمی قوی در شاهان ایرانی، از نقشه کشور جدا شد.
شیرانی ادامه داد: در 30 سال پیش تنها فعالیت دانشجویان حفظ کردن یکسری از کتب دانشگاهی بود و جایی برای تحقیق و بررسی وجود نداشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: امروزه استکبار جهانی به دنبال وابسته کردن ایران است و تمایلی ندارد که ایران به یک کشور مستقل تبدیل شود که برای رسیدن به هدف خود انواع و اقسام مشکلات را برای کشور از جمله کودتا، جنگ، ترور و تحریم را ایجاد کرد اما این در حالی است که تاکنون در این امر موفق نبوده است.
شیرانی ادامه داد: در یک زمانی ایران حتی سیم خاردار هم در جنگ با دشمنان خود نداشت اما در حال حاضر از چنان توان علمی برخوردار است که به راحتی با این پشتوانه توانسته به جایگاه خوبی در عرصه تولید ابزارهای جنگی دست یابد.
وی که حضور و استقبال بالای دانشجویان پزشکی کشور از این کنگره را با ارسال مقالات علمی قوی مایه افتخار دانست، اضافه کرد: به طور قطع مدیران ارشد کشور در آینده نزدیک از این دانشجویان هستند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول