اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

یک دیپلمات ایرانی:

ایران برای ساخت خط لوله انتقال گاز خود در خاک پاکستان آماده است

خبرگزاری فارس: یک روزنامه پاکستانی اعلام کرد ایران برای ساخت خط لوله انتقال گاز خود به پاکستان در داخل خاک این کشور اعلام آمادگی کرده است.

ایران برای ساخت خط لوله انتقال گاز خود در خاک پاکستان آماده است
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، یک دیپلمات ایرانی در اسلام آباد از تمایل تهران برای مشارکت در ساخت خط لوله انتقال گاز ایران در داخل خاک پاکستان خبر داد.
ایران قراردادی را در زمینه فروش گاز به پاکستان به امضا رسانده است که بر اساس آن هر یک از دو کشور باید خط لوله لازم در داخل خاک خود را احداث کند. ایران بخش زیادی از این پروژه را تکمیل کرده اما دولت پاکستان در احداث خطوط لوله لازم در داخل خاک خود که بیش از 800 کیلومتر طول دارد با مشکلات فنی و مالی مواجه است. این کشور تا دسامبر 2014 باید به تعهدات خود عمل کند و در غیر این صورت باید به ایران غرامت بپردازد.
بر اساس گزارش اکسپرس تربیون، به گفته این دیپلمات ایرانی انتظار می رود علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران در سفر امروز خود به اسلام آباد موضوع مشارکت ایران در ساخت این خط لوله را مطرح کند.
به گفته منابع پاکستانی در جریان سفر صالحی چهار موافقت نامه در حوزه های انرژی، مالی، رسانه و همکاری فنی بین دو کشور به امضا می رسد. این سفر امروز سه شنبه آغاز می شود.
بر اساس این گزارش پروژه صادرات گاز ایران به پاکستان یکی از مهمترین موضوعاتی خواهد بود که میان هیئت های دو کشور به بحث گذاشته خواهد شد. همچنین  انتظار می رود ایران پیشنهاد ساخت سه نیروگاه برق با ظرفیت 250 مگاوات، یک نیروگاه 150 مگاواتی  زغال سنگ و یک نیروگاه بادی 100 مگاواتی در پاکستان را ارائه کند. 
 تاسیس یک شعبه بانک ملی ایران در پاکستان، گسترش حمل و نقل هوایی بین دو کشور و صادرات گوشت و دام از پاکستان نیز از دیگر پیشنهادات طرف ایرانی خواهد بود.
انتهای پیام//
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول