اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش میدهد؛

اجرای مطالبات شهروندان ایلامی و دغدغه‌های شهرداری

خبرگزاری فارس: چند سالی است شهرداری ایلام در یک مسیر هموار، در پی اجرایی کردن مطالبات شهروندان است.

اجرای مطالبات شهروندان ایلامی و دغدغه‌های شهرداری
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، با احترام به همه شهردارانی که در مقاطع مختلف زمانی در این شهر متحمل زحمت شده‌اند باید اذعان داشت که طی یک دهه اخیر پله‌های ترقی به شکل بسیار محسوسی پیموده شده و میزان توقعات مردم بر همین اساس به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته است.
بنابراین در مقطع فعلی و حتی آینده، هم شورای اسلامی باید با این انتظارات کنار بیاید و هم شهرداران مکلفند تلاش کنند خود را با شرایط به وجود آمده وفق دهند.
شهرداری‌ها به طور اعم و شهرداری ایلام به طور اخص فاقد هدف‌گذاری و برنامه زمانبkدی برای دستیابی به اهداف کوتاه و بلند مدت هستند تا به این وسیله هم خدمات شهرداران قابل ارزیابی بوده و هم میزان تحقق اهداف قابل بررسی باشد.
امروزه به دلیل نبود اینگونه پارامترها به هیچ‌وجه نمی‌توان خوب‌ها و خوب‌ترها را از همدیگر تمیز داد اما افکار عمومی توانسته است در غیاب این برنامه‌ها شهرداری را وادار کند امورات عمرانی انجام شده در طول همدیگر قرار گرفته تا از سلایق شخص شهردار و تیم کاری وی مستقل باشند.
ضمن آنکه مجددا تأکید می‌شود این امر به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزینی برای برنامه‌ریزی تلقی شده و رافع مسئولیت شورا و شهرداری باشد.
امسال در حالی هفته دولت را سپری می‌کنیم که شهرداری ایلام با زحمات مهندس خالق منصوری به صورت سرپرستی اداره می‌شود.
با وجود آنکه سطح انتظارات از سرپرست به مراتب کمتر از شهردار است اما این امر در مقطع زمانی فعلی به دو دلیل در مورد مهندس منصوری صدق نمی‌کند.
نخست آنکه منصوری عنوان معاون فنی، عمران و شهرسازی شهرداری را یدک می‌کشد و در زمان قبل از سرپرستی در اجرای تمامی پروژه‌های عمرانی شهرداری نقش داشته است.
دوم اینکه وی سال‌هاست از نزدیک در جریان امورات شهرداری، کمبودها و نقاط ضعف و قوت قرار داشته و اگر از هر شهردار، یک نکته دست‌چین کرده باشد می‌تواند کلکسیونی از خوبی‌ها را در چنته داشته باشد.
سرپرست شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام در خصوص وضعیت شهرداری و کارهای انجام شده این دستگاه اظهار داشت: بسیاری از شهروندان تصور می‌کنند حالا که مدیریت شهری در بلاتکلیفی به سر می‌برد از این فرصت استفاده کرده و به ساخت و ساز غیر مجاز دست می‌زنند.
خالق منصوری افزود: بخشی از دستفروشان به سرعت از خلأ موجود استفاده کرده به معابر عمومی بر می‌گردند. وی ادامه داد: تعداد زیادی از همکاران فرصت سرپرستی را فرصت استراحت تلقی می‌کنند، عادت کرده‌اند که گوشی برای شنیدن مهربانی نداشته باشند. بخش وسیعی از مسئولان استانی برای مدیران موقت تره خرد نمی‌کنند چرا که حس می‌کنند کمک‌هایشان باید جنبه سرمایه‌گذاری داشته باشد و قطعا منتظر بازدهی هستند.
این مسئول اضافه کرد: یعنی فکر می‌کنند کمک به شهرداری کمک به منصوری است و دو سه ماه دیگر که آنها منتظر بازدهی این کمک‌ها هستند کسی دیگر امور را به دست گرفته و کمک‌هایشان سوخت می‌شود.
منصوری تصریح کرد: آنچه که بیشتر عذاب‌آور است توقعی بود که روی توانایی و دلسوزی بسیاری از همکاران حساب ویژه باز کرده بودم اما ظاهرا توقعم بسیار بالا بود.
سرپرست شهرداری ایلام گفت: قبل از سرپرستی منابع با مصارف همخوانی داشته است اما در زمان سرپرستی باید با منابعی که کمتر شده‌اند به جنگ مصارفی برویم که بیشتر شده‌اند، برای جبران بسیاری از این منابع کاهش یافته، از خودم و دوستان صمیمی‌ام مایه می‌گذارم.
وی ادامه داد: ما در دو ماهه تیر و مرداد سال جاری میزان 32 هزار تن آسفالت تولید کرده که قریب به 2 هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
این مسئول اضافه کرد: در اغلب امورات امانی توانسته‌ایم افزایش داشته باشیم اما در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) که تیرماه پایان سال مالی آنها است تنها توانستیم در حد مانده اعتبارات کار انجام دهیم.
منصوری تصریح کرد: در پایان مرداد ماه هم توانستیم مقدمات مبادله موافقتنامه‌ها را با معاونت برنامه‌ریزی استانداری فراهم کنیم. 
سرپرست شهرداری ایلام گفت: طی دو ماه گذشته 32 هزار تن آسفالت تولید شده که 272 هزار متر مربع از معابر و خیابان‌هایی را که اشاره خواهم کرد پوشش داده است.
وی ادامه داد: پشت مسکن و شهرسازی، پروین اعتصامی، رزم‌آوران، بلوار جمهوری (قسمت جنوبی)، شهید شیرزادی ، آرتا، تلاش، زراعتی، 15 خرداد و کوچه‌های آنها، میدان 22 بهمن، تخریب و بازسازی 24 متری بعثت، بلوار مدرس و کوچه‌های منشعب و بیش از 750 مورد لکه‌گیری مناطقی هستند که کار آسفالتشان انجام شده است.
این مسئول اضافه کرد: ادامه کار تقاطع غیر همسطح بلوار جنوبی حضرت امام شامل آسفالت محورهای کناری، اجرای جدول به طول 500 متر، پیشرفت متناسب با برنامه زمانبندی در اجرای ستون‌ها و سرستون‌‌ها که تعداد 12 دهانه آن تکمیل شده و هم اکنون اجرای عرشه پل و دیوارهای ژئو گرید در دستور کار قرار دارد .
منصوری تصریح کرد: در اجرای این پروژه علاوه بر هزینه‌های جابه‌جایی یک کیلومتر تأسیسات آب و برق و مخابرات که تعاملات خوبی توسط ادارات ذیربط با شهرداری صورت گرفته است، قراردادی به مبلغ 47 میلیارد ریال با شرکت جهاد نصر ایلام منعقد شده و طی آن مقرر شده است تا 15 ماه این پروژه تحویل داده شود.
سرپرست شهرداری ایلام گفت: تکمیل تقاطع هندسی بلوار شهید بهشتی و بلوار امام که علاوه بر زیباسازی، به نحو بسیار مطلوبی در روانسازی ترافیکی شهری موثر بوده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول