اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

عباسی در مراسم افتتاح قرارگاه مقابله با جنگ نرم وزارت صنعت-2

اقدام اخیر دولت برای ربا‌زدایی از بانکها یک گام در راستای مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز با تقدیر از برگزاری همایش بانکداری اسلامی توسط دولت گفت: این حرکت یک گام در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن است.

اقدام اخیر دولت برای ربا‌زدایی از بانکها یک گام در راستای مقابله با جنگ نرم است
    به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسن عباسی رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز  در ادامه سخنان خود در همایش مقابله با جنگ نرم دشمن، اظهار داشت: پدیده انقلاب اسلامی ایرانی از جنس انقلاب‌های دو مرحله‌ای است، یعنی در همان سال 57 و در هنگام تولید تمام اندام‌های آن مشخص نبود، لذا بعد از گذشت مدتی از انقلاب امام فرمان انقلاب فرهنگی را صادر کردند.

وی تاکید کرد: شبیخون فرهنگی، انقلاب فرهنگی، نهضت تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و مسائلی از این دست، باید مورد توجه و پیش‌بری عناصر بسیجی در جنگ نرم قرار گیرد، زیرا سپاه و بسیج ادامه دهنده راه انقلاب اسلامی هستند. تا زمینه‌سازی برای انقلاب نهایی حضرت مهدی(عج) کنند. بنابراین حوزه ماموریت سپاه فقط مرزهای ایران نیست بلکه حوزه انقلاب اسلامی است.

عباسی تاکید کرد: عضو بسیجی عنصر انقلاب اسلامی است، نه فقط صرف جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور، بسیجی در یک سازمان و اداره از همکار تکنوکرات خود باید بالاتر بیاندیشد تا به عنوان یک عنصر پیش‌بر نقش ایفا کند و یقینات غلطی را که مثلا در حوزه صنعت، معدن و تجارت رقم خورده است را تغییر داده و حرف جدید تولید کند.

وی تاکید کرد: اگر عنصر و جوهره پیش‌برنده حرکت در این سیستم و قرارگاهی که تشکیل داده‌اید نباشد، بهتر است همین الان آنرا جمع کنید.

رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز در ادامه سخنان خود به برگزاری همایش بانکداری اسلامی توسط دولت اشاره کرد و گفت: این حرکت یک گام در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن است. زیرا بانک مترادف با کلمه ربا است.

عباسی گفت:‌جنگ نرم فقط مباحث فراماسونری، فرقه‌های نوظهور و ... نیست، هرچند همه این مباحث را در طی 15 سال گذشته مکرر خود ما بیان کرده‌ایم، ولی جنگ نرم در جمهوری اسلامی این است که مفهوم بانک مقابل مفهوم مسجد قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بانک 700 سال پیش بوجود آمد و اسم میزی است که یهود پشت آن مینشست و به مردم ربا میداد،‌این همان تفکر التقاطی است که سعی دارد از اقتصاد، سیاست و مفاهیم غربی با پوشش اسلامی، تفکر التقاطی را ادامه دهد، که امام فرمودند، التقاطی فکر کردن خیانت به اسلام است.

رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز با اظهار رضایتمندی و خوشحالی از اقدام دولت برای برگزاری این همایش گفت: حرکت‌ها به سمت ربازدایی از بانکداری در کشور است، لذا مهمترین سخنرانی در این همایش حضور متخصص بانکداری اسلامی بود که مصادیق بانکداری ربوی را به صراحت اعلام کرد.

عباسی گفت: اگر جریان اساتید حزب‌اللهی و بسیجی، مراجع عظام تقلید در صحنه نبودند، بدنه بانکی کشور به زیربار نمیرفت و بسیاری از اساتید لیبرال بانکداری ربوی را در دانشگاه‌ها تدریس میکردند. بنابراین وظیفه بسیجی در مقابله با جنگ نرم دشمن اصلاح ریشه‌ای اینگونه معایب در کشور است.

این کارشناس برجسته استراتژیک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جنگ نرم دشمنی به گونه‌ای است که امروز جوانان این کشور به جای آنکه مشکلات روحی و عقیدتی خود را به رواحانی متخصص بیان کنند، به سمت شاگردان مکتب فروید به عنوان روانشاس میروند که بروز عمومی آن را در سریال ساختمان پزشکان دیدید. آیا ممکن است با این شیوه، مدل اخلاقی برای تربیت فرد مدنظر برای جامعه دینی بدست آید؟

وی افزود: این همایش نشان داده که در سیستم بانکی کشور حرکت در راستای ربازدایی شروع شده است و از این جهت باید به دولت محترم تبریک گفت، البته هنوز کافی نیست.

عباسی تاکید کرد: ‌بسیجیان به عنوان عناصر پیش‌رونده و پیش‌برنده باید در وزارتخانه‌ها با تفکرات التقاطی مبارزه کنند که متاسفانه بر اساس آموزشی ما رسوخ کرده است.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان وزارت صنایع گفت: در پیشبرد اهداف جنگ نرم به هیچ عنوان نباید اسیر تاکتیک و ابراز ‌شد بنابراین وظیفه شما در جنگ نرم در وزارت صنعت معدن و تجارت این است که استراتژی های وزارت خانه را اصلاح کنید، این شما هستید که باید پاسخ درست به نیازهای کشور در حوزه خود بدهید. 
 
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز گفت: اگر در این وزارتخانه تجارت قرآنی را راه اندازی کنید، شما جنگ نرم کرده‌اید و لذا بیان مسائل عام جنگ نرم برای شما خیلی ضرورت ندارد.
 
عباسی با تاکید بر اینکه عنصر بسیجی با یک فرد صرفا تکنوکرات متفاوت باید باشد و متفاوت بیاندیشید گفت: چهره یک عنصر بسیجی باید نشان از یک فرد کار آمد، در زمینه علمی برتر و توانمند باشد.
 
وی متذکر شد: ما باید اسلام را در عمل نشان بدهیم و کارایی اسلام را در عمل پیاده کنیم همانطور که اسلام حقیقی باید در عملکرد دانشجوی بسیجی متجلی و شان علمی او بالا باشد. 

رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز در خاتمه متذکر شد: ما باید اسلام را در عمل نشان بدهیم و کار آمی اسلام را در عمل پیاده کنیم همانطور که اسلام حقیقی باید در عملکرد دانشجوی بسیجی متجلی و شان علمی او بالا باشد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول