اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ابتکار در جلسه امروز شورای شهر:

عدم مراجعه تاکسیها به مراکز معاینه فنی ضرر جدی به هوای تهران است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر تاکسیها معاینه فنی خودروی خود را انجام ندهند یک ضرر جدی به هوای تهران محسوب میشود.

عدم مراجعه تاکسیها به مراکز معاینه فنی ضرر جدی به هوای تهران است
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، معصومه ابتکار در چهارصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطقی خارج از دستور به موضوع مراجعه تاکسیها به مراکز معاینه فنی اشاره کرد و گفت: در بازدید از یکی از مراکز معاینه فنی خودرو به طور اتفاقی متوجه شدم که تاکسیهای شهر تهران مدتی است بعد از مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اینکه خودروها بعد از 5 سال از تولید خودرو به معاینه فنی مراجعه کنند، به این مراکز مراجعه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: این امر در حالی است که تاکسیها بعد از 5 سال باید نسبت به نوسازی و اوراق خودرودی خود اقدام کنند ولی بر اساس مصوبه مجلس آنها دیگر خود را موظف به مراجعه به مراکز معاینه فنی نمیدانند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در قانون ساماندهی تاکسیهای شهر تهران آمده است که تاکسیها باید هر 3 ماه یکبار به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنند که این تکلیف به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: اگر تاکسیها معاینه فنی خودروی خود را انجام ندهند یک ضرر جدی به هوای تهران محسوب میشود.

ابتکار خاطرنشان کرد: باید یا این موضوع را مصوب کنیم یا نامه‌ای بنویسیم که مصوبه قبلی شورا مبنی بر مراجعه هر 3 ماه یکبار تاکسیها به معاینه فنی خودرو همچنان پابرجاست.

وی با اشاره به اینکه تهران 90 هزار تاکسی دارد که به صورت دائم در حال تردد در شهر هستند، گفت: میتوانیم شرایط خاصی برای تهران بگذاریم تا این امر صورت گیرد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز در ادامه اظهارت ابتکار گفت: باید برای این موضوع یک راهکار قانونی پیدا کنیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول