اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

مدیرعامل اتحادیه نظارت تعاونیهای روستایی و کشاورزی اعلام کرد:

همکاری اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاون روستایی و سازمان میادین برای حذف واسطه‌ها

خبرگزاری فارس:مدیر عامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی ایران گفت: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و سازمان میادین برای حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی همکاری میکنند.

همکاری اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاون روستایی و سازمان میادین برای حذف واسطه‌ها
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رحمت‌الله بنار امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به دستور وزیر جهاد کشاورزی شورای توانمندسازی شکل گرفته که سازمان تعاون روستایی دبیر این شورا است و قرار است تصدیگری برخی وظایف انتقالی از سازمان تعاون روستایی و معاونت‌های وزارتخانه با سرعت بیشتری انجام شود.
مدیرعامل اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی ایران افزود: انتقال وظایف به تشکل‌های اتحادیه در راستای اصل 44 قانون اساسی و تاکیدات مقام معظم رهبری انجام میشود.
بنار گفت: در حال حاضر بخشی از وظایف سازمان تعاون روستایی مانند ترویج فرهنگ تعاون، حسابرسی تعاونیها و نیز داوری در حل اختلافات احتمالی بین آنها به اتحادیه مرکزی انتقال یافته و به مرور وظایف بیشتری انتقال میشود
وی افزود: امسال حسابرسی 500 الی 700 تعاونی را اتحادیه مرکزی انجام میدهد که در سال آینده این رقم به 5 هزار تعاونی خواهد رسید.
بنار گفت: در حال حاضر در کشور 6 هزار تعاونی در بخش کشاورزی وجود دارد.

*گرایش دولت از سیاست خرید تضمینی به توافقی

وی افزود: از برنامه‌های اتحادیه مرکزی گرایش به سمت خریدهای توافقی است زیرا معتقدیم خریدهای تضمینی واقعا کشاورزان را به گل مینشاند.
بنار تأکید کرد: در خریدهای توافقی قدرت چانه‌زنی کشاورز بیشتر شده و میتواند محصول را با قیمت بالاتری بفروشد.
مدیرعامل اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی ایران تاکید کرد: دولت لازم است اعتبارات کافی در این زمینه در نظر بگیرد.

*برنامه‌های بازاریابی و حذف دلالی در بازار

وی همچنین اعلام کرد: یکی از برنامه‌های اتحادیه مرکزی فعال کردن زیر بخش‌های تعاونی برای بازاریابی و کنترل قیمت در بازار است که در حال حاضر با عرضه مستقیم محصولات در 2 هزار غرفه در سراسر کشور شروع شده و تا پایان سال این رقم به 3 هزار غرفه میرسد.
وی با اشاره به اینکه حذف دلالی در میادین و تره‌بار با توافقی که صورت گرفته اجرا میشود، گفت: به دنبال فروشندگان و عرضه کنندگان خوب هستیم که به صورت شبکه‌ای کار توزیع انجام شود تا نقش دلالان و واسطه‌های سود در افزایش قیمت کمرنگ شود.
وی در پاسخ به سؤال فارس که حضور فعال تعاونی در خرید مستقیم محصول از کشاورزان میتواند حاشیه سود آنها را بیشتر و دلالی را حذف کند، گفت: اتحادیه‌های تعاونی باید منابع مالی مناسبی در این مورد داشته باشند در بسیاری موارد سیاست‌های نادرست وارداتی باعث میشود که بعد از خرید و انبار محصولات تعرفه‌ها تغییر یافته و محصولات وارداتی سرازیر شود و تعاونیها ضرر میکنند.
وی افزود: برای حذف واسطه‌گری و دلالی مجموعه‌ای از شرایط و امکانات باید با هم مهیا شوند. 
بنار همچنین افزود: زمانی که اتحادیه برای تأمین مایحتاج مردم در شب عید محصول خریداری میکند به یکباره با واردات همان محصول از خارج مواجه شده و موجب متضرر شدن آنها میشود و چون این اتحادیه‌ها پشتیبان مالی مناسبی ندارند معمولا مجبورند محتاطانه عمل کنند. 
مدیرعامل اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی ایران  تصریح کرد: اتحادیه مرکزی از 11 اتحادیه ملی و تخصصی تشکیل شده و برنامه برای پذیرش عضویت اتحادیه‌های استانی هم داریم.
400 اتحادیه استانی و شهرستانی فعال هستند که این اتحادیه‌ها 4.5 میلیون بهره‌بردار کشاورزی یعنی حدود یک سوم جامعه کشور را پوشش میدهد.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول