اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس پارلمان افغانستان:

جوانان افغان در میان موجی از تهاجم فرهنگی قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس پارلمان افغانستان در جمع جوانان افغان، به خطرات فکری و تهاجم فرهنگی که جوانان را تهدید می‌کند، اشاره کرد و از وزارت فرهنگ افغانستان خواست تا از مانع انتشار برنامه‌های غیراخلافی شود.

جوانان افغان در میان موجی از تهاجم فرهنگی قرار دارند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، "عبدالرئوف  ابراهیمی" امروز در دومین نشست شورای عالی جوانان افغانستان که در با حضور رئیس جمهور و دیگر مقامات افغان و خارجی برگزار شد، اظهار داشت: از نظر اسلام ارزش گذاری به فرهنگ اسلامی، حفظ هویت و حراست از ارزش‌های ملی مهمترین وظیفه جوانان است.

رئیس پارلمان افغانستان با اشاره به شرایط کنونی افغانستان و خطرات فکری که جوانان افغان را تهدید می‌کند، افزود: وزارت فرهنگ وظیفه دارد تا با برنامه ریزی مناسب، جوانان کشور را از این خطرات حفظ کند و اجازه ندهد که فرهنگ‎های مبتذل بیگانه با انتشار برنامه‌های غیر اخلاقی و غیر دینی که مخالف با ارزشهای اسلامی است، جوانان را هدف قرار دهند.
 
وی وزارت ارشاد و فرهنگ افغانستان را مسئول رسیدگی به نیازهای فکری و فرهنگی جوانان دانست و گفت: وزارت کار و امور اجتماعی، باید شرایط کار را برای این جوانان فراهم کند تا جوانان در امنیت اقتصادی و معیشتی زندگی کنند و مشکلات اقتصادی باعث بیگانگی آنان از ارزش‌ها و فرهنگ اصیل اسلامی نشود.
 
ابراهیمی تصریح کرد: نمایندگان و اعضای پارلمان افغانستان متعهد شده اند که برای بهبود وضعیت جوانان در وطن در عرصه‎ها مختلف توجه کنند و آن را یکی از اولویت‌های کاری خود برای آینده روشن نسل جوان قرار دهند.
 
رئیس پارلمان افغانستان تصریح کرد: امروز با وجود استقرار امنیت و ثبات نسبی در کشور بار سنگینی که شانه دولت را خم کرده است، بیکاری مردم و جوانان است.

وی بیکاری را یکی از چالش‌های عمده با پیامدهای ناگوار برای دولت افغانستان دانست و افزود:  3 دهه جنگ در این کشور مهمترین دلیل مشکلات امروز در جامعه ما است که شیرازه زندگی مردم را اعم از پیر و جوان به هم ریخته است.
 
در این مراسم علاوه بر رئیس پارلمان افغانستان، حامد کرزی، رئیس شورای عالی صلح و رئیس شورای علمای افغانستان نیز سخنرانی کردند.

انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول