اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

شیخ‌الاسلامی در پاسخ به فارس:

کارت خرید کارگران قانون و اعتبار دارد؛ هماهنگی و ابلاغ ندارد

خبرگزاری فارس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارت خرید اعتباری کارگران در حال حاضر قانون و اعتبار دارد ولی برای اجرا نیاز به هماهنگی و ابلاغ با مراکز دارد.

کارت خرید کارگران قانون و اعتبار دارد؛ هماهنگی و ابلاغ ندارد
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»،‌ عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در حاشیه همایش ملی توسعه صادرات بخش تعاون در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص وعده وزارت کار سابق مبنی بر اجرای کارت خرید اعتباری برای کارگران در هفته دولت اظهار داشت:‌ ما مبدع و پیشنهاد دهنده این طرح بودیم تا برای کارگران، بازنشستگان و کارمندان اجرا شود.
وی ادامه داد: بسته کامل و جامعی در این راستا طراحی شد اما مسئولیت اجرا با سیستم بانکی کشور و وزارت بازرگانی است و در این راستا مسئولین اجرای کاملاً‌ مشخصی دارد.
شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه به صورت مرتب موضوع اجرای این طرح را از مسئولان پیگیری می‌کنیم گفت: برخی مشکلات با پیگیری‌های این وزارتخانه حل شده و برای اجرا باید مسئولان مجری پاسخگو باشند و ما نیز مانند شما در این خصوص از مسئولان پرسش داریم.
وی ادامه داد: نقش این وزارتخانه کمک به اجرای این طرح است و رسانه‌ها کاری می‌کنند که دیگر این وزارتخانه طرحی در جهت رفاه مردم پیشنهاد ندهد.

* اجرای کارت خرید اعتباری از لحاظ قانون و اعتبار مشکلی ندارد

به گفته شیخ‌الاسلامی، مشکلات این طرح از لحاظ قانون و ترتیبات اجرا در سیستم بانکی حل شده و مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند که مشکلاتی برای اجرای طرح ندارند و طبیعتاً‌ عملیاتی خواهد شد و بایستی اکنون به مرحله اجرا درآید.
وی افزود:‌ اگر بحثی در اجرا وجود داشته باشد مربوط به هماهنگی‌ها و ابلاغ اعتبارات است.

* تدوین ساختار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به زودی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت ساختار وزارت جدید بیان داشت: برای تدوین ساختار یک فرجه قانونی وجود دارد تا شرح وظایف تهیه شود و تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر این موضوع امکانپذیر شود.

* بررسی پیشنهادات واصله برای فروش ساختمان وزارت رفاه سابق از طریق مزایده

وی در خصوص فروش ساختمان وزارت رفاه و تامین اجتماعی سابق تاکید کرد: این ساختمان از طریق مزایده فروخته خواهد شد و قیمت پایه کارشناسی‌ شده آن 120 میلیارد تومان تعیین شده است.
شیخ‌الاسلامی خاطر نشان کرد: آگهی مزایده تهیه شده است و اکنون در حال دریافت پیشنهادها هستیم.

* تعدیل نیرو نداریم و کارمندی از نان خوردن نخواهد افتاد

وی در خصوص تعدیل کارمندان وزارتخانه جدید با توجه به ادغام این سه وزارتخانه گفت: برداشت ما این است که تعداد نیروها افزون بر نیاز است و آنچه که آلان می‌توان گفت این است که هیچ کارمندی از نان خوردن نخواهد افتاد و بیکار نمی‌شود.
به گفته شیخ‌الاسلامی امکان جابه‌جایی نیروها در دولت وجود دارد و برای برخی دیگر نیز امکان بازخرید و بازنشستگی‌ وجود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ادغام سه وزارتخانه کار ظریفی است اظهار داشت:‌ باید به گونه‌ای عمل شود که حاشیه‌های منفی و مزاحم کار وجود نداشته باشد کما اینکه تاکنون نیز حاشیه‌ای گزارش نشده و درنهایت تفاهم و صمیمیت کار در حال پیشرفت است و برنامه‌ریزی دقیق برای این وزارتخانه نیاز به صبر و حوصله دارد.
وی در خصوص ادغام ادارات استانی وزارت جدید تصریح کرد: مدیران کل کار سابق به عنوان مدیران کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی منصوب شده و مدیران کل تعاون سابق به عنوان قائم مقام مدیران انتخاب شدند.

* طرح مهر آتیه نوزادان به بانک توسعه تعاون واگذار شد

شیخ‌الاسلامی در خصوص طرح مهر آتیه نوزادان و علت توقف آن گفت:‌ از سوابق امر اطلاعی ندارم و مقرر بود از طرف بانک ملی این موضوع اجرا شود و در حال حاضر داوطلب شدیم که از طریق بانک توسعه تعاون این کار انجام شود و موافقت شخص رئیس جمهور در این راستا دریافت شده است.

* آمار جدیدی از ایجاد اشتغال ندارم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جدید‌ترین آمار اشتغال به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر آمار جدید را در اختیار ندارم و مسئولیت آن با مرکز آمار است.
وی تاکید کرد: سهم بانک‌ها برای اشتغال تامین شده و تلاش می‌کنیم این اعتبار افزایش یابد و در مورد صندوق توسعه ملی نیز همه پیشنهادات بررسی و از تسهیلات صندوق استفاده خواهد شد.
شیخ‌الاسلامی افزود: اینکه رسانه‌ها ایجاد اشتغال را احساس نمی‌کنند مربوط به گزارش‌های آماری است که باید قضاوت براین اساس صورت گیرد.

* مشکل اشتغال، اعطای تسهیلات است نه ابلاغ اعتبار

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 58 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال تصویب و ابلاغ شده اما مشکل و واقعیت امر در اعطای تسهیلات و نیز سهمیه مشخص شده است.

* تعیین و تصویب اعتبار اشتغال برای بانک مرکزی دستوری نیست

به گفته‌ شیخ‌الاسلامی هیچ اجبار و دستوری برای تعیین و تصویب اعتبار اشتغال توسط بانک مرکزی وجود ندارد و بیشتر براساس تفاهم و اقناع و همکاری است اما گاهی اوقات مصلحت اندیشی و معیارهای بانک‌ها مانع هماهنگی می‌شود.
وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که تکلیف نیروهای شرکتی چیست؟ بیان داشت: همه این نیروها باید با دستگاه‌های مربوطه خود قرار داد منعقد کنند و کار به شیوه‌ای که گفته شده انجام شود، وزارت کار سابق مبدع و متبکر این کار است و پیگیری می‌کند تا حقوق کارگران استیفا شود و مجری این موضوع دستگاه‌های مختلف هستند که باید از آنها مطالبه شود.

* شورای عالی اشتغال هر هفته جلسه ندارد

وی در خصوص چگونگی برگزاری شورای عالی اشتغال گفت: بنده به عنوان دبیر شورا عنوان می‌کنم قرار نبوده به صورت هفتگی جلسات برگزار شود و جلسات با ترتیبی به صورت یک هفته در میان برگزار می‌شود و برخی اوقات به دلیل سفر رئیس جمهور یا معاون اول و مواردی دیگر زمان جلسات جابه‌جا می‌شود.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول