اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اختصاصی/ مدیرکل پشتیبانی آموزش و پرورش در پاسخ به گلایه‌های فرهنگیان:

تعرفه‌های پایین منجر به تعطیلی مراکز درمانی فرهنگیان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به «خودگردان» بودن مراکز درمانی فرهنگیان گفت: تعرفه درمانی در این مراکز، قدری بالاتر از مراکز دولتی است؛ در غیر این صورت، منجر به تعطیلی این مراکز می‌شود.

تعرفه‌های پایین منجر به تعطیلی مراکز درمانی فرهنگیان می‌شود
نامدار عبداللهیان، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در پاسخ به گلایه‌های فرهنگیان نسبت به مشکلات موجود در مراکز درمانی فرهنگیان از جمله شلوغی‌ها و بی‌نظمی‌های این مراکز، اظهار داشت: بر اساس قوانین جاری از جمله ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 145 قانون برنامه چهارم توسعه، وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه دولتی نمی‌تواند به این مراکز درمانی «نیروی انسانی» یا «بودجه سنواتی» اختصاص دهد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش اضافه کرد: بنابراین این مراکز باید بر اساس ماده 44 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به صورت «خودگردان» اداره شوند.

عبداللهیان ادامه داد: این مراکز درمانی نه خصوصی‌اند که تعرفه‌های بخش خصوصی را بگیرند و نه دولتی هستند که بتوانیم نیروی انسانی و بودجه سنواتی به آنها اختصاص دهیم، بلکه تعرفه‌های آنها بر اساس قیمت تمام شده خدمات و به صورت منطقه‌ای تعیین می‌شود.

* شلوغی درمانگاه‌های فرهنگیان، نشان‌دهنده کیفیت خدمات و استقبال مردم است

وی در رابطه با نوبت‌دهی‌ طولانی به بیماران در این مراکز که نارضایتی مراجعه‌کنندگان را به دنبال داشته است، گفت: چون درمانگاه‌های فرهنگیان یک مرجع مورد تأیید از سوی فرهنگیان و ادارات آموزش و پرورش است، اکثر فرهنگیان ترجیح می‌دهند که به این مراکز مراجعه کنند؛ علاوه بر آن تعرفه‌های بالای بخش خصوصی نیز باعث می‌شود تا فرهنگیان به این مراکز مراجعه کنند، البته وقتی درمانگاه شلوغ است، نشان از کیفیت خدمات و استقبال مردم نیز دارد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره ضرورت افزایش کیفیت خدمات نیز تصریح کرد: در حال حاضر یک بیمارستان بیشتر نداریم که آن نیز «بیمارستان شهید باهنر» است که یک مرکز تخصصی و عمومی است و نه فوق تخصصی، بنابراین خدمات عمومی را به همکاران فرهنگی ارائه می‌دهد.

* قبول دارم که هزینه‌های بیمارستان فرهنگیان بالاست

وی عنوان کرد: قبول دارم که هزینه‌های بیمارستان بالاست و با نظر همکاران فرهنگی نیز بسیار موافقم؛ علت آن نیز این است که هزینه‌های جاری بیمارستان بالاست و با توجه به «درجه یک» بودن آن در رتبه کشوری، پزشکان متخصص خوبی در آن جذب می‌شوند بنابراین با توجه به خودگردان بودن این بیمارستان، تعرفه‌های آن قدری بالاتر از مراکز دولتی و کمتر از مراکز خصوصی است؛ در غیر این صورت، تعرفه پایین منجر به تعطیلی این بیمارستان‌ها و مراکز خواهد شد.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که «با توجه به خودگردان بودن مراکز درمانی فرهنگیان، راه نظارت بر آنها چیست؟» خاطرنشان کرد: این مراکز هر کدام یک «هیئت مدیره» دارند که بالاترین مرجع تصمیم‌گیر در آنهاست و هرگونه اعتراض و شکوائیه به آنها ارائه می‌شود؛ اعضای این هیئت مدیره عمدتاً رؤسای آموزش و پرورش مناطق، معاونان اداری و مالی و رؤسای ادارات تعاون مناطق آموزش و پرورش هستند که البته در مراکز استان‌ها، نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی به همراه 3 پزشک نیز در این ترکیب حضور دارند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول