اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

تخریب قبور ائمه بقیع از اقدامات دولت انگلیس بود

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: تخریب قبور ائمه بقیع از اقدامات دولت انگلیس بود که با کمک محمد بن عبدالوهاب صورت گرفت.

تخریب قبور ائمه بقیع از اقدامات دولت انگلیس بود
حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به سالروز تخریب بقاع ائمه بقیع اظهار داشت: وهابیت نکات قابل توجه و چشمگیری از دین مبین اسلام انتخاب و در کنار عقاید مبارزه با دین قرار داده است.
وی با بیان اینکه دولت انگلیس برنامه‌ریز اصلی وهابیت است، گفت: وهابیت، دشمن سرسخت اسلام و قرآن بوده و گروهی است که به ظاهر قرآن اکتفا کرده و به حقایق و معانی قرآن توجهی ندارند و مرام، منش، ایده و عقیده آنها بر این اصل استوار است که هیچ فردی حق دسترسی به مفاهیم قرآنی را ندارد.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: آنها این عقیده را مطرح می‌کنند که مفاهیم قرآن برای پیامبر اسلام(ص) است و به شدت با افرادی که قصد فهم مفاهیم قرآن را دارند، مبارزه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد به خوبی بر این مطلب آگاهی دارند که اگر مردم با مفاهیم قرآن آشنا شوند عقیده و ایده وهابیت را می‌پذیرند.
عظیمی با بیان اینکه وهابیت نقاط ضعف مردم را که نداشتن شناخت کافی نسبت به اسلام است را شناسایی کرده است، عنوان کرد: این گروه از این نقاط ضعف سوء استفاده کرده و بر اساس خواهش‌های نفسانی دستورالعمل‌ها را تنظیم و به عنوان مسائل اسلامی و شرعی ارائه کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: وهابیت مسائل خشک و نادرستی را به دروغ به رسول گرامی اسلام(ص) نسبت داده‌اند و به عنوان یکی از محورهای دین خود قرار داده و از این راه بر مردم تسلط پیدا کرده‌اند.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اقدامات وهابیت بیان کرد: مهم‌ترین فعالیت وهابیت این بود که اجازه نداد پیروان این مذهب، معلومات عمومی و علمی خود را افزایش داده و وهابیت آئین غلط، باطل و مخالف با فطرت انسانی را درک کنند.
وی به برخی آیات سوره فتح اشاره کرد و ادامه داد: مسلمانان و پیروان دین رسول گرامی اسلام(ص) کسانی هستند که با کفار و دشمنانی که در حال جنگ با مسلمانان هستند به شدت برخورد می‌کنند.
عظیمی اظهار کرد: تخریب قبور ائمه بقیع از گام‌هایی بود که دولت انگلیس با کمک محمد بن عبدالوهاب برداشت تا با اسلام حقیقی و واقعی مبارزه کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول