اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

8 نسخه خطی در کتابخانه شهرکرد نگهداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر هشت نسخه خطی در کتابخانه مرکزی شهرکرد نگهداری می‎شود.

8 نسخه خطی در کتابخانه شهرکرد نگهداری می‎شود
بهرام داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این تعداد کتب خطی با موضوعات کلیه و دمنه، برهان قاطع، فرهنگ لغت فارسی، ورقه و گلشاه، فرهنگ لغت فارسی، قرآن مجید و قرآن کریم در کتابخانه مرکزی شهرکرد نگهداری می‎شود.
وی با بیان اینکه هر روزه آسیب‌های فراوانی به گنجینه نسخ خطی وارد می‌شود، گفت: مردم باید این نسخ را به کارشناسان بسپارند تا کارهای کارشناسی لازم در مورد آنها صورت بگیرد در صورتی که بسیاری از این آثار هم اکنون در معرض نابودی قرار دارد و بسیاری از صاحبان این آثار از دانش کافی برای نگهداری آنها برخوردار نیستند.
داودی افزود: از آنجا که مالکان این آثار حساسیت‌های زیادی در زمینه اعلام این مساله دارند بسیاری از نسخه‌های خطی و با ارزشی که توسط مردم نگهداری می‌شود هیچ‌گاه شناخته نمی‌شود و محققان و پژوهشگران از آنها بی‌اطلاع هستند در صورتی که باید کار فرهنگی خوبی در این زمینه صورت بگیرد و ضرورت نسخه برداری از این آثار به مردم اعلام شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: نسخه‌های خطی جواهرات هر کتابخانه محسوب می‌شوند، برهمین اساس لازم است تا اطلاعات مربوط به این کتاب‌ها و نسخه‌ها شامل کاغذ، کتابت، خط، رنگ، تذهیب، ویژگی‌ها، ترجمه و ... را به اطلاع عموم برسانند، چراکه این امر یک پشتوانه فرهنگی بزرگی است.
وی در ادامه بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: این مهم باید با اتخاذ تدابیر لازم به ویژه در بین جوانان تسری یابد.
داودی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلام همواره بر نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید ویژه دارند، اظهارداشت: با اتخاذ تدابیر لازم، دغدغه‌های رهبری در این زمینه باید رفع شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتقاد دارند که وضعیت فعلی کتاب و کتابخوانی در کشور در شان نظام اسلامی نیست و باید بهبود پیدا کند .
داودی با اشاره به نقش رسانه‎های گروهی در ترویج فرهنگ مطالعه در کشور، گفت: رسانه‌های گروهی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نقش بسیاری موثری بر عهده دارند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول