اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

سرلشکر جعفری در یادآواره شهدای ترور:

مبارزه با دنیای استکبار توقف‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قدم به میدان وسیع مبارزه با دنیای مادیات، ظلم، بی عدالتیها و استکبار گذاشته‌ایم، اظهار داشت: این راه بازگشت ندارد و توقف ناپذیر است و احتیاج به مجاهد فی سبیل الله دارد.

مبارزه با دنیای استکبار توقف‌ناپذیر است
 به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در یادواره شهدای ترور کارکنان دولت که صبح امروز (سه شنبه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد گفت: مجاهدت در نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای اهداف انقلاب اسلامی عرصه‌های مختلفی دارد و شهادت فقط در صحنه‌های مبارزه فیزیکی با دشمنان اسلام نیست.
 
وی در خصوص ویژگیهای مجاهد فی سبیل الله اظهار داشت: ایمان به خدا و تلاش برای عمل صالح از ویژگیهای یک مجاهد فی سبیل الله است. مجاهدت در راه خدا برای یک دانشمند تلاش در راه کشف و دستیابی به قله‌های بالای علمی و تحقیق و توسعه برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
 
جفعری در ادامه تصریح کرد: فلسفه جهاد و شهادت در غیر از حکومت اسلامی با جهاد شهادت در نظام جمهوری اسلامی تفاوت‌های زیادی هم از نظر کمیت و هم کیفیت دارد.
 
فرمانده کل سپاه ادامه داد: اگر یک دانشمند در حکومت طاغوت به تثبیت و یا افزایش اعتبار آن حکومت کمک کند نه تنها مجاهدت نکرده بلکه ممکن است دچار خطای بزرگی هم شده باشد و البته این جدای اختراع و کشفی است که برای کمک به مردم باشد مجاهدت علمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دقیقا در راستای اهداف اسلام و قرآن است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: آنچه امروز برای ما در ادامه راه شهیدان مهم است درک و فهم تکلیف و وظایفی است که امروز بر دوش تک تک ما است و این بدون تردید هنر، ایمان، تقوا و اخلاص میخواهد تا بتوانیم راه حق را از باطل تشخیص دهیم و به تکلیف خود عمل کنیم.
 
جعفری تاکید کرد: ما باید نقش ایران اسلامی و انقلاب اسلامی را در جهان امروز به خوبی بفهمیم و هر مسئول در نظام جمهوری اسلامی در هر پست و مقامی و هر فردی در هر جایگاهی که هست باید به دنبال احصاء تکالیف خود باشد. چون زندگی ما متفاوت از زندگی افرادی است که در فضای مادیات دنیا و عصر ماشینی غرق هستند.
 
فرمانده کل سپاه افزود: در آستانه ورود به عصر جدیدی هستیم عصری که از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده عصر ایمان، توحید، معنویت و زندگی با محوریت ارزش‌های الهی است و انسانی نه عصر مادیات و ماشین. دوران عصر ماشینی سپری شده است. هر چند استفاده از امکانات برای آسایش یک امر بدیهی و طبیعی است. اما مهم این است که انسان‌های مومن و الهی بدانند برای چه به این دنیا آمده‌اند.
 
وی با اشاره به تحولات جهان اظهار داشت: ما باید باور کنیم که عوامل حاکم بر همه عرصه‌های مختلف جوامع دولت‌ها و ملت‌ها در حال دگرگونی اما برخی نمیخواهند این موضوع را باور کنند. آنها کر و کور هستند و نمیفهمند اما ما که در نظام جمهوری اسلامی با مذهب تشیع و دین اسلام و با این همه پشتوانه عظیم الهی و مکتبی و خون شهدا و مجاهدت‌های طول تاریخ اسلام آشنا هستیم نمیتوانیم چنین نگرشی داشته باشیم. ما باید باور داشته باشیم که انقلاب اسلامی تحول بزرگی را در دنیا شروع کرده و اثرات خود را چه در جوامع اسلامی و چه غیر اسلامی گذاشته است.

جعفری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در آستانه ورود به فضای جدید و زندگی جدیدی هستیم که اگر هر مومن مسلمان انقلابی ورود به این فضا را درک کند میتواند گام‌های موثری بردارد در غیر این صورت دچار دنیازدگی و زندگی مادی میشود. ما در آستانه ورود به عصر و زمانی قرار داریم که اهداف زندگی از رفاهیات و آسایش مادی به اهداف الهی در حال تغییر است که اگر این موضوع را بدانیم برای این تحول بزرگ در جوامع بشری قطعا ساکت نمیمانیم و جزو قیام‌ کنندگان هستیم.
 
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قدم به میدان وسیع مبارزه با دنیای مادیات، ظلم، بی عدالتیها و استکبار گذاشته‌ایم، اظهار داشت: این راه بازگشت ندارد و توقف ناپذیر است و احتیاج به مجاهد فی سبیل الله دارد. امروز میبینیم که چگونه ملت‌ها حرکت و مبارزات خود با الگو گیری از انقلاب اسلامی ادامه میدهند. هر چند برای دنیای استکبار ناگوار و سخت است و آنها با تمام توان رسانه‌ای خود میخواهند انقلاب اسلامی ما را با انقلاب‌های جهان بی ارتباط بدانند. ولی این ارتباط برقرار شده است.
 
وی با بیان اینکه مبارزه با ظلم، استکبار و طاغوت جهانی شده است، تاکید کرد: ما امروز شاهد انقلاب اسلامی جهانی هستیم و آنچه که همه ما باید بدانیم این است که این الگو شدن انقلاب اسلامی ایران مهمترین هدف و مرحله از مراحل انقلاب اسلامی است و راهی سخت و طولانی در پیش داریم که نیازمند مجاهدت است.
 
جعفری در پایان سخنانش اظهار داشت: باید از متن انقلاب اسلامی و احکام قرآن الگوهایی مختلفی را برای جوامع اسلامی بسازیم و خودمان هم به آن عمل کنیم تا دیگر جوامع از ما الگو گیری و عصر پذیری داشته باشند.
انتهای پیام/
  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول