اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد:

اختصاص 200 میلیون تومان به تکمیل استخر اسدیه

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: برای تکمیل پروژه استخر شنای مرکز شهرستان مبلغ 200 میلیون تومان در سال جاری اختصاص یافت.

اختصاص 200 میلیون تومان به تکمیل استخر اسدیه
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به نیاز مبرم جوانان به استخر شنای استاندارد اظهار داشت: فراگیری و آموزش شنا، تیراندازی و سوار کاری سه رشته ورزشی سفارش شده در اسلام است که باید زمینه فراگیری این سه رشته برای جوانان درمیانی فراهم شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی سالن تیراندازی در هفته دولت در شهر اسدیه اضافه کرد: امسال برای تکمیل و احداث استخر شنای این شهر مبلغ 200 میلیون تومان اختصاص یافته است.
فرماندار درمیان از هزینه‌کرد 600 میلیون تومان برای اجرای استخر شنا در سال گذشته خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی جاری عملیات احداث استخر شنای مرکز شهرستان پایان یابد.
رئیس شورای آموزش و پرورش درمیان لازمه توسعه متوازن رشته‌های آموزشی در این شهرستان را فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش خانواده‌ها به مراکز فنی دانست و تصریح کرد: سخت‌تر بودن دروس فنی، باورهای غلط به جا مانده از رژیم گذشته در ذهن خانواده‌ها نسبت به مراکز فنی و عدم گسترش این مراکز در شهرها و روستاها مهم‌ترین عوامل عدم استقبال دانش‌آموزان درمیان از رشته‌های فنی است.
وی بر استفاده از روش‌های نوین در آموزش و توسعه زیر ساخت‌های نظام تعلیم و تربیت در این شهرستان تأکید کرد و افزود: علما، ائمه جمعه و جماعات، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در افزایش و توسعه پوشش تحصیلی در درمیان نقش حساس و تعیین کننده‌ای دارند.
فرماندار درمیان در ادامه خواستار استقرار مدارس شاهد و نمونه در مرکز شهرستان شد.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان نیز در این نشست گفت: شهرستان درمیان با بیش از 12 هزار دانش آموز سومین شهرستان استان به شمار می‌رود.
حسین اژدری با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان صد درصد است، اظهار داشت: میزان پوشش تحصیلی در مقاطع راهنمایی و متوسطه به ترتیب بیش از 98 و 95 درصد است.
دبیر شورای آموزش و پرورش درمیان با اشاره به تحصیل 55 درصدی دانش‌آموزان مقطع متوسطه در رشته‌های علوم انسانی ادامه داد: در سال گذشته 23 درصد از دانش‌آموزان متوسطه در مراکز فنی و کاردانش و مابقی در رشته‌های تجربی و ریاضی مشغول تحصیل بودند.
وی بر اجرای طرح توسعه متوازن رشته‌های آموزشی در شهرستان تأکید کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح برقراری بیش از پیش عدالت آموزشی، توسعه زیر ساخت‌های فنی شهرستان در رشته‌های مختلف، افزایش فرصت‌های شغلی و کاهش نرم بیکاری در این شهرستان مرزی است.
اژدری از شرکت یک‌هزار و سه کودک بدو ورود به دبستان در طرح سنجش خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 84 نفر برای تست استعداد تحصیلی، 25 نفر برای بینایی سنجی و 24 نفر برای تست شنوایی به کلینیک‌های تخصصی در مرکز استان معرفی شدند.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان دریافت مبلغ 45 هزار تومان برای یک سال تحصیلی از دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی به منظور تأمین هزینه‌های کلاس‌های فوق برنامه و جبرانی و علمی و افزایش تعرفه سرویس‌های دانش‌آموزی را از مهم‌ترین مصوبات این نشست برشمرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول