اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وقوع آتش سوزی بزرگ در ایالت تگزاس آمریکا

خبرگزاری فارس: ماموران آتشنشانی تگزاس آمریکا برای مهار آتش سوزی که در منطقه ای به طول 26 کیلومتر در جریان است و ۵۰۰ خانه را سوزانده تلاش می کنند.

وقوع آتش سوزی بزرگ در ایالت تگزاس آمریکا
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتد پرس، مقام های ایالت تگزاس اعلام کردند آتش سوزی روز دوشنبه به طور قابل توجهی گسترش یافته و اکنون در ناحیه ای به وسعت ده هزار هکتار در جریان است.
 ریک پری فرماندار تگزاس تاکید کرد محدوده زمانی ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده حیاتی خواهد بود. پری از نامزدهای مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری در حزب جمهوری خواه است و این مبارزات را متوقف کرده است.
 حدود ۲۵ آتش سوزی مختلف در تگزاس در جریان است. پری تصریح کرد آتش سوزی های اخیر در تگزاس بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مناطق طبیعی را سوزانده است. او از مردم خواست به دستورهای تخلیه توجه کنند و اگر برق آنها قطع شده در خانه نمانند. آتش سوزی در شرق تگزاس جان یک زن ۲۰ ساله و فرزند کوچک او را در روز یکشنبه پیش از اطفای حریق گرفت. برآورد می شود در اثر آتش سوزی بستراپ در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر آستین مرکز ایالت حدود پنج هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.
 یان آمن از سازمان هواشناسی تگزاس آتش سوزی در بخش مرکزی این ایالت را یک فاجعه بزرگ  که صفر درصد مهار شده است توصیف کرد. این آتش سوزی بزرگترین مورد از ده ها آتش سوزی طبیعی است که در این ایالت جریان دارد. بادهای شدید که ناشی از توفان استوایی لی است به آتش سوزی ها دامن می زند. تگزاس اخیرا بدترین خشکسالی از دهه ۱۹۵۰را تجربه کرده است.
انتهای پیام /


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول