اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

رایزنی با وزارت بهداشت برای الزام بیمارستان‌ها به پذیرش تعرفه‌های دولتی

خبرگزاری فارس: رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به لغو یک‌طرفه قرارداد یبمه تکمیلی بیماران در برخی بیمارستان‌ها و سرگردانی بیماران به بهانه افزایش تعرفه‌ها از رایزنی با وزارت بهداشت برای رفع این مشکل خبر داد.

رایزنی با وزارت بهداشت برای الزام بیمارستان‌ها به پذیرش تعرفه‌های دولتی
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اخیراً برخی از بیمارستان‌های خصوصی در یک اقدام تأمل‌برانگیز به دلیل نامناسب بودن تعرفه‌ها و کسب تعرفه‌های جدید درمانی ادامه همکاری خود با شرکت‌های بیمه در زمینه بیمه درمان تکمیلی را قطع کرده‌اند.
نکته قابل توجه دراین خصوص عدم اطلاع شرکت‌های بیمه از لغو یک جانبه این قرارداد است به این صورت که نه تنها بیمارستانها یکطرفه قراردادها را لغو بلکه هیچگونه درخواستی هم برای مذاکره با شرکت‌های بیمه برای رفع مشکلات بیمه‌ها مطرح نکرده‌اند.
دراین میان بیماران نیز به دلیل عدم اطلاع از لغو این قرارداد در بیمارستان‌ها سرگردان بوده و هیج مرجعی را برای پاسخگویی به مشکلات خود پیدا نمی‌کنند.
البته مقامات صنعت بیمه در واکنش به این اقدام بیمارستان‌های خصوصی با اشاره به اینکه آنان درخواست 40 درصدی افزایش تعرفه‌های دولتی را دارند معتقدند تمام بیمارستان‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای مکلف به رعایت تعرفه‌های دولتی هستند و اجازه وضع قراردادهایی بالاتر از تعرفه‌های مذکور را به هیچ عنوان با بیمارستان‌ها ندارند.
جواد فرشباف ماهریان در گفت‌و‌گو با خبرنگارفارس با اشاره به اقدامات بیمه مرکزی برای حل معضل مذکور، اظهار داشت: مطابق سال‌های گذشته سندیکای بیمه گران به عنوان نماینده شرکت‌های بیمه با توافقات مناسب بر سر تعرفه بیمه درمان به انعقاد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی می پرداخت که امسال تعرفه مذکور با عدم موافقت یک جانبه بیمارستان‌ها مواجه شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری هیأت دولت تعرفه‌های بخش بیمه درمان را تصویب و به مراجع مربوطه ابلاغ کرده افزود: اعلام این نرخ از جانب دولت با مخالفت بیمارستان‌های درجه یک تهران روبه رو شده به نحوی که آنان تعرفه‌های مربوطه را برای خود قابل پذیریش نمی‌دانند.
به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، بیمارستان‌های خصوصی با تصویب افزایش تعرفه‌ها در انجمن خود به صورت یک جانبه خواستار لغو ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان شرکت‌های بیمه شده‌اند.
فرشباف ماهریان ضمن بیان این مطلب که سندیکای بیمه‌گران از وزارت بهداشت به عنوان نهاد ناظر درخواست پیگیری این موضوع را نموده است، افزود: سندیکای بیمه گران از وزارت بهداشت درخواست کرده تا ابلاغ لازم را به بخش خصوصی برای رعایت تعرفه‌های دولتی انجام دهد.
البته رئیس کل بیمه مرکزی معتقد است سندیکای بیمه گران می تواند با افزایش واقعی در تعرفه‌ها توافقات مطلوبی را با بیمارستان های خصوصی داشته باشد.
وی اضافه کرد: درحال حاضر بیمه مرکزی و وزارت بهداشت خواستار اجرای تعرفه‌های دولتی و تمکین بیمارستان‌ها نسبت به تعرفه های دولتی است البته همچنان پیگیری های لازم انجام و اقدامات مناسبی برای رفع سرگردانی مردم صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول