اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

امیر علوی در نشست خبری عنوان کرد؛

اولین حضور جنگنده‌های صاعقه با مهمات جنگی در رزمایش نهاجا

خبرگزاری فارس: معاون عملیات نیروی هوایی ارتش از اولین حضور جنگنده صاعقه با مهمات جنگی در رزمایش مدافعان حریم ولایت3 خبر داد.

اولین حضور جنگنده‌های صاعقه با مهمات جنگی در رزمایش نهاجا
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیرخلبان محسن دره‌باغی جانشین فرمانده نیروی هوایی، امیرخلبان سید محمد علوی معاون عملیات و امیرخلبان حسین چیت‌فروش سخنگوی رزمایش صبح امروز در نشست خبری به تشریح اهداف و برنامه‌های رزمایش بزرگ آفندی نیروی هوایی ارتش با عنوان "مدافعان حریم ولایت 3" پرداختند.

امیر دره‌باغی در این نشست خبری، نیروی هوایی را یک نیروی واکنش سریع با وظیفه پشتیبانی از دیگر نیروها دانست و افزود: نهاجا در تمامی رزمایش‌ها به عنوان پشتیبان نقش مهمی دارد که البته علاوه بر آنها برخی رزمایش‌ها نیز به صورت تک نیرویی و صرفا آفندی برگزار میشود که در دو سال اخیر دو بار چنین رزمایشی برگزار شد و رزمایش مدافعان حریم ولایت 3 نیز از امروز در منطقه شمال غرب کشور در تبریز آغاز می شود.

دره‌باغی افزود: این رزمایش 4 مرحله است که در اولین مرحله آن که از امروز آغاز خواهد شد، نیروها و هواپیماها از تمامی پایگاه‌های کشور مانند بندرعباس، بوشهر، دزفول، شیراز، اصفهان، مهرآباد، همدان و تبریز در حال گسترش به منطقه عملیاتی هستند.

وی ادامه داد: پس از مرحله اول که سه روز طول خواهد کشید، بریفینگ رزمایش در تبریز انجام خواهد شد که پس از آن جنگنده‌ها به تمرین‌های پروازهای تاکتیکی و رهاسازی مهمات مشقی خواهند پرداخت.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: مرحله سوم که اصلیترین مرحله رزمایش است از روز 22 شهریور با انجام پروازهای تاکتیکی و استفاده از مهمات و موشکهای جنگی آغاز خواهد شد که این مرحله نیز سه روز به طول خواهد انجامید و در پایان آن هواپیماها به پایگاه‌های خود در مرحله چهارم برخواهند گشت.

در ادامه این نشست خبری امیر خلبان سیدمحمد علوی معاون عملیاتی نیروی هوایی گفت: رزمایش مدافعان حریم ولایت 3 در طول سه دهه اخیر یک رزمایش بینظیر است چرا که برای اولین بار حجم عظیمی از پروازهای جنگی و تاکتیکهای عملیاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علوی افزود: انواع جنگنده‌های F4-F5-F7 سوخو 24، میگ 29 و جنگنده بومی صاعقه در این رزمایش شرکت دارند که جنگنده صاعقه برای اولین بار با استفاده از مهمات جنگی در رزمایش شرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به انجام صدها سورتی پرواز در این رزمایش، تصریح کرد:‌تمامی خلبان‌های حاضر در رزمایش مدافعان حریم ولایت 3 در داخل کشور آموزش دیده‌اند.

معاون عملیاتی نیروی هوایی اضافه کرد: اگر در گذشته ما تنها به انجام مسابقات بین یگان‌های هوایی میپرداختیم اما در این رزمایش یک میدان رزم واقعی برای خلبانان طراحی شده تا بتوانیم انواع تاکتیکها و مهمات اعم از بمب‌های سنگین و سبک و موشکهای هوا به هوا، هوا به زمین، لیزری، حرارتی، تلویزیونی و راداری را به صورت واقعی تست کنیم که در این خصوص سخت ترین شرایط برای نیروها اندیشیده شده است.

علوی با بیان اینکه در این رزمایش انواع اهداف ثابت و متحرک در نظر گرفته شده گفت: ما سال گذشته توانستیم پرواز و بمباران شبانه را توسط جنگنده‌ها انجام دهیم که همه میدانند پرواز در شب در ارتفاع پست بسیار خطرناک و حساس است که البته خلبانان ما این توانایی را به دست آوردند.

وی گفت: آنها در این رزمایش با استفاده از جنگنده‌های F4  و سوخو 24 باید بتوانند اهداف خود را در تاریکی پیدا و بمباران کنند.

معاون عملیاتی نیروی هوایی افزود: همچنین جنگنده میگ 29 که یک هواپیمای رهگیر هوایی است، در این رزمایش اهداف از پیش تعیین شده را به صورت هوا به زمین مورد هجوم قرار خواهد داد.

علوی افزود: هواپیماهای C130 که هواپیماهای فول تاکتیکی هستند عملیات بارریزی خود را در این رزمایش انجام میدهند که طی این مرحله تجهیزات مورد نیاز بلافاصله بعد از رسیدن به زمین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مانند RF4 برای انجام ماموریت‌های شناسایی و تصویربرداری در این رزمایش اشاره کرد و گفت: با استفاده از این تجهیزات میتوانیم تصاویر مناطق عملیاتی را به صورت آن لاین کنترل و فرماندهی کنیم.

معاون عملیاتی نیروی هوایی خاطرنشان کرد: تانکرهای سوخت رسان ما نیز در فرودگاه مهرآباد آماده‌اند تا اگر نیازی به سوخت‌رسانی داشتیم، بلافاصله مورد استفاده قرار بگیرند.

علوی با اشاره به توان پرواز بلند هواپیماها تا 3 هزار کیلومتر گفت: تمرین پرواز بلند و سوخت‌رسانی هوایی از مواردی است که به صورت مداوم در طول سال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی همچنین با اشاره به جنگنده‌های طرح پدافندی نیروی هوایی، اظهار داشت: بخشی از هواپیماهای ما در اختیار قرارگاه پدافند هوایی است که در زمان لازم بتوانند با استفاده از آن تهدیدات را شناسایی، رهگیری و سرنگون کنند.

امیرعلوی همچنین پیام رزمایش مدافعان حریم ولایت 3 را پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و نیز پیام اقتدار و آمادگی برای تمام  کسانی دانست که خواب حمله نظامی به کشورمان را میبینند.

در ادامه امیر دره‌باغی گفت: وقتی تهدید هوایی متوجه کشورمان میشود رینگ اول پدافندی، هواپیماهای طرح میلاد (طرح پدافند) هستند که با آنها درگیر شده و اگر تهدید بتواند از آنها عبور کند، در رینگ پدافند بعدی مورد هجوم موشکهای زمین به هوا و سپس توپ‌های هوایی قرار خواهد گرفت که در تمام این مراحل هواپیماها میتوانند با هدف درگیر شوند.

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول