اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

‌قرآن نباید وجه‌المصالحه اختلافات باشد

خبرگزاری فارس: یکی از مرجع تقلید قم گفت:‌ قرآن نباید وجه‌المصالحه اختلافات باشد و لازم است تأکید شود که اگر هم اختلافی هست، این قرآن، آبروی اسلام است و نباید در مورد آن بحثی وجود داشته باشد.

‌قرآن نباید وجه‌المصالحه اختلافات باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی اهل بیت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با آیت‌الله جعفر سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
آیت‌الله سبحانی در این دیدار خواستار ارتباط مداوم شیعیان جهان با یکدیگر شد و افزود: باید به همدیگر در این راه کمک کنیم و برگزاری اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، اقدامی بسیار خوب در این زمینه است.
وی خواستار توجه بیشتر به مسئله عدم تحریف قرآن شد و خاطرنشان کرد: قرآن نباید وجه‌المصالحه اختلافات باشد و لازم است تأکید شود که اگر هم اختلافی هست، این قرآن، آبروی اسلام است و نباید در مورد آن بحثی وجود داشته باشد.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و اذعان به اینکه بحرین شکستنی نیست، گفت: غربی‌ها چرا آن‌گونه که نسبت به سوریه حساسند نسبت به بحرین حساس نیستند؟
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه برگزاری پنجمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ارائه کرد.
وی با اشاره به حضور بیش از 500 نفر از شخصیت‌های شیعه از 120 کشور در این اجلاس عنوان کرد: در پنجمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلفی تشکیل می‌شود و اعضا در این کمیته‌ها دیدگاه‌های خود را بیان می‌کنند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه در این اجلاس، به طور ویژه به بررسی حقوق شیعیان خواهیم پرداخت، گفت: در همین راستا به دنبال ایجاد «گروه اغاثه» هستیم تا شیعیان در این گروه به یاری هم بپردازند.
وی افزود: از جمله کارهایی که قرار است در این اجلاس انجام شود تشکیل کمیته پزشکان بدون مرز شیعه است که به مناطق محروم بروند تا در درمان بیماری‌های آنان کمک کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول