اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

تفاهم با وزارت نیرو و پرداخت 100 میلیارد تومان به توانیر

خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد گفت: مدیر عامل شرکت توانیر تقاضای دریافت مقطعی حدود 100 میلیارد تومان را مطرح کرده که مورد پذیرش قرار گرفت و پرداخت شده است.

تفاهم با وزارت نیرو و پرداخت 100 میلیارد تومان به توانیر
سید شمس الدین حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، در خصوص استنکاف وزارت اقتصاد از دستور رئیس جمهور مبنی بر آزاد شدن درآمدهای آبفا و برق از خزانه کل کشور اظهارداشت: وزارت اقتصاد در این رابطه جلسه‌ای را با وزیر نیرو برای بررسی تمام زوایای موضوع مربوطه برگزار و در نهایت به تفاهم نامه‌ای نیز دست پیدا کرده‌ است.
وی با اشاره به اینکه در روند بررسی ها عدم بدهی قبوض برق مسجل شده افزود: البته مدیر عامل شرکت توانیر با حضور در این جلسه تقاضای دریافت مقطعی حدود 100 میلیارد تومان را نیز اعلام و جبران آن را موکول به مقطعی دیگر عنوان کرده بود.
وزیر امور اقتصاد و دارایی ضمن تأکید بر اینکه پیشنهاد مدیر عامل توانیر مورد پذیرش و مبلغ مربوطه به آنها پرداخت شده است، اضافه کرد: در رابطه با شرکت آب و فاضلاب نیز باید عنوان کنم که آنان معتقد به تحقق نیافتن درآمد‌های خود بودند که با بحث کارشناسی در جلسه مذکور به ابعاد تازه ای از موضوع دست پیدا کردیم.
به گفته وی، یکی از دلایلی که درآمدهای شرکت آب و فاضلاب محقق نشده عدم دریافت مبالغ خود از برخی نهاد‌های دولتی بوده است که در این جلسه جمع بندی‌های مناسبی برای اخذ این مبالغ از سوی نهادهای دولتی و عمومی صورت گرفت.
حسینی در ادامه افزود: البته وزارت اقتصاد کمک‌ها و پشتیبانی‌های لازم را به شرکت آب و فاضلاب برای وصول مطالبات مربوطه انجام خواهد داد.
به گفته وی، وزارت اقتصاد اطمینان می‌دهد که خزانه کل کشور به عنوان بیت المال هیچ دغدغه‌ای جزء ارائه وجوه به صاحبان خود ندارد به نحوی که از تمام فعالیت‌های اقتصادی چه در بخش دولتی و غیر دولتی حمایت های لازم را انجام خواهد داد.
به گزارش فارس، اظهارات حسینی در حالی مطرح می‌شود که وزیر نیرو در گفت و‌گوی خود با خبرگزاری فارس از عدم همکاری خزانه کل کشور علیرغم دستور رئیس جمهوری برای آزاد شدن 48 ساعته درآمدهای آب و برق بعد از هدفمندی یارانه ها خبر داده است.
نامجو معتقد است رئیس جمهور دستور داده‌اند، هر پولی که به خزانه واریز شد ظرف 48 ساعت تسهیم به نسبت شده و سهم آبفا و برق پرداخت شود و این دستور جزء تأکیدات رئیس جمهور و باید عمل شود به این صورت که ما انتظار داریم که بر طبق توافقنامه‌ای که با وزیر اقتصاد شده خزانه کل کشور مبالغ مربوطه را تمکین کند.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول