اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگ و معارف قرآن صورت گرفت؛

ارائه اطلاعات 480 نفر از قرآن‌پژوهان بر روی اینترنت

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از ارائه اطلاعات 480 نفر از قرآن‌پژوهان در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگ و معارف قرآن خبر داد.

ارائه اطلاعات 480 نفر از قرآن‌پژوهان بر روی اینترنت
حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ با اشاره به پایگاه تخصصی ترجمه قرآن کریم اظهار داشت: این پایگاه از جمله بخش‌هایی است که زیر نظر مدیریت پژوهش‌های رسانه‌ای مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم اداره می‌شود و ترجمه‌های قرآن کریم را در بر می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: هفت ترجمه به زبان فارسی بر اساس تفسیر المیزان، راهنما، ترجمه استاد فولادوند، ترجمه آیت‌الله مکارم‌شیرازی، ترجمه استاد انصاریان، ترجمه استاد آیتی و ترجمه الهی قمشه‌ای در پایگاه ترجمه قرآن ارائه شده است.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ادامه داد: این پایگاه دارای سه ترجمه به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسه است که مراجعه‌کنندگان بر اساس نیاز می‌توانند از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه این پایگاه از امکان جست‌وجو برخوردار است، بیان داشت: کاربران می‌توانند بر اساس ریشه لغات و ترجمه‌های قرآن به جست‌وجوی ترجمه مورد نظر در این پایگاه بپردازند.
یوسفی‌مقدم به دیگر بخش‌های پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگ و معارف قرآن اشاره کرد و گفت: نسخه‌های دیجیتالی آثار مرکز مانند تفسیر راهنما، فرهنگ موضوعی تفاسیر، دایرةالمعارف قرآن کریم، فرهنگ قرآن، جرعه‌ای از زلال وحی و پرسمان‌های قرآنی در این پایگاه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه نرم‌افزارهای قرآنی که محققان از آنها برای کارهای تحقیقاتی بهره می‌برند در بخشی دیگر از این پایگاه معرفی شده است.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ادامه داد: برخی از این نرم‌افزارها از ویژگی چند رسانه‌ای برخوردار بوده و می‌توانند برای اقشار و گروه‌های سنی و علمی مختلف مفید باشد.
وی اخبار قرآن‌پژوهی را از دیگر بخش‌های پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگ و معارف قرآن ذکر و تصریح کرد: جدیدترین اخبار قرآن‌پژوهی مانند اخبار سمینار‌ها و همایش‌های قرآنی، انتشار جدیدترین کتاب‌های قرآنی، اخبار مربوط به دیدگاه‌های نوین قرآن‌پژوهان و اخبار مرکز به طور مستمر در این بخش در اختیار قرآن‌پژوهان قرار می‌گیرد.
یوسفی‌مقدم عنوان کرد: اخبار درج شده در این پایگاه به صورت موضوعی آرشیو شده و کاربران با توجه به نیاز می‌توانند خبرهای قرآنی را در موضوعاتی مانند کتاب، همایش‌ها، اخبار قرآنی بین‌المللی و ویژه مرکز فرهنگ و معارف قرآن بازیابی کنند.
وی خاطرنشان کرد: در بخشی دیگر از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگ و معارف قرآن، اطلاعات 480 نفر از قرآن‌پژوهان شامل مشخصات فردی، تحصیلات، کتاب‌ها، فعالیت‌های آموزشی و فعالیت‌های اجرایی ارائه شده است.
انتهای پیام/ج20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول