اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند؛

سارق سابقه‌دار طعمه‌های خود را با آبمیوه مسموم بیهوش میکرد

خبرگزاری فارس: یکی از سارقان سابقه‌دار برای سرقت طعمه‌های خود را با آبمیوه مسموم بیهوش میکرد و سپس اموالشان را به سرقت میبرد.

سارق سابقه‌دار طعمه‌های خود را با آبمیوه مسموم بیهوش میکرد
به گزارش خبرنگار حوادث فارس، با مراجعه تعدادی از مسافران به مأموران پلیس مستقر در ایستگاه راه آهن و طرح شکایت‌های مشابه درباره سرقت اموال و وجوه نقد همراهشان به شیوه "بیهوشی با آبمیوه مسموم"، پرونده‌ای در این‌باره در پلیس راه آهن تهران تشکیل شد.

مأموران پلیس راه آهن با چهره‌نگاری توسط تعدادی از مالباختگان، موفق به تهیه چهره‌ای اولیه از متهم تحت تعقیب شده و تصویر متهم در اختیار همه مأموران پلیس راه آهن قرار گرفت تا در صورت مشاهده احتمالی متهم، وی را دستگیر کنند.
 
سرانجام مراقبت‌های نامحسوس به نتیجه رسید و در روز 6 تیر امسال مأموران ایستگاه راه آهن در حین گشت‌زنی موفق به شناسایی فردی با مشخصات متهم تحت تعقیب شده که بلافاصله این فرد دستگیر و در بازرسی از وی تعدادی پاکت‌های آبمیوه کشف شد که با انجام تحقیقات مقدماتی از سوی مأموران، متهم به نام نادر به مسموم بودن آبمیوه‌ها اعتراف کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور رضوانفر، دادیار شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده به همراه متهم دستگیر شده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان و بررسی سوابق متهم مشخص شد که نادر از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این، هفت بار به اتهام ارتکاب سرقت به شیوه بیهوشی دستگیر شده و به تازگی از زندان آزاد شده و مجدداً به همان شیوه اقدام به سرقت کرده است.

با توجه به کشف آبمیوه‌های مسموم و وجود سوابق متعدد درباره سرقت به شیوه بیهوشی، نادر که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، مدعی شد: پس از آزادی از زندان، با پرسه زنی در پایانه‌های مسافرتی قطار یا اتوبوس‌های بین شهری، اقدام به شناسایی افراد کرده و پس از طرح دوستی از اعتماد آنها استفاده و با تعارف آبمیوه‌های مسموم و پس از بیهوش شدن آنها، اقدام به سرقت وجوه نقد و دیگر اموال باارزش آنها کرده و به سرعت از محل متواری میشدم.

با توجه به اعترافات متهم و طرح شکایت‌های مشابه درباره سرقت وجوه نقد تعدادی از افراد که غالباً از مسافران شهرهای خارج تهران و دارای اقامت در سایر شهرها بودند، تعدادی از مالباختگان جهت شناسایی متهم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

با حضور مالباختگان در پایگاه هفتم پلیس آگاهی، قریب به اتفاق این افراد متهم دستگیر شده را به عنوان سارق وجوه نقد و دیگر اموال همراه خود معرفی و مورد شناسایی قرار دادند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با اعترافات صریح متهم درباره ارتکاب ده‌ها فقره سرقت به شیوه بیهوشی و شناسایی تعدادی از مالباختگان که غالب آنها در ایستگاه راه آهن، پایانه‌های مسافرتی ترمینال شرق، غرب، جنوب، پارک خزانه و همچنین در محدوده بهشت زهرا مورد سرقت اموال قرار گرفته‌اند، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم صادر شده است.
 
وی ادامه داد: از همه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند درخواست میشود برای طرح شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد مراجعه کنند؛ همچنین از سایر شهروندانی که از دیگر اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست میشود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21864806 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول