اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آتش‌سوزی عظیم تگزاس هزاران نفر را فراری داد

خبرگزاری فارس: آتش‌سوزی عظیم زمین‌های زراعی تگزاس در منطقه‌ای به طول 26 کیلومتر به جریان افتاد که 500 خانه را سوزاند و هزاران نفر از مردم این منطقه را فراری داد.

آتش‌سوزی عظیم تگزاس هزاران نفر را فراری داد
به گزارش فارس به نقل از شبکه الجزیره، آتش سوزی عظیم زمین های زراعی تگزاس، در پی وزش بادهای باقیمانده از طوفان لی شدت بیشتری گرفته است.  

ماموران آتش نشانی در تگزاس برای مهار یک آتش سوزی که در منطقه‌ای به طول ۲۶ کیلومتر در جریان است و ۵۰۰ خانه را سوزانده است، در تلاش هستند.

طی این حادثه در شهر "باستراپ کانتی" منطقه "آستین" ایالت تگزاس 500 منزل مسکونی تخریب و 500 هزار نفر بی خانمان شده‌اند. "باستروپ" محل زندگی 6 هزار نفر بوده است.

مقامات جنگلبانی تگزاس معتقدند که آتش 10 هزار و 117 هکتار زمین را در طول مسیر 26 کیلومتر نابود کرده است.

"رانی مک دونالد" فرماندار باستراپ کانتی خبر از تلاش شبانه روزی 250 مامور آتش نشانی برای خاموش کردن حریق داد.

از دهه 1950 تا کنون، تگزاس شدیدترین خشکسالی را شاهد بوده است. نیروهای زمینی و هوایی برای خاموش کردن 63 مرتبه آتش سوزی از زمان آغاز تاکنون فعالیت مستمر داشته‌اند.

"مایک کاکس" از سازمان حیات وحش و پارکهای تگزاس می گوید تقریبا دو سوم از 2400 هکتار زمین پارک شهر باستراپ در این آتش سوزی عظیم سوخته و تمامی نیروهایی که وجودشان لازم نبود تخلیه شده‌اند.

هیچ گزارشی از مرگ و جراحت تاکنون بدست نیامده است. اما در منطقه شمال شرقی "گلیدواتر"، یک زن 20 ساله و دختر 18 ماهه او طی سوختن منزل مسکونی آنها به کام مرگ کشانیده شده اند.

علیرغم فرونشانده شدن حریق، 4 منطقه دیگر شمال و شرق ایالت تگزاس هنوز در آتش می سوزند.
تخمین زده می شود که در اثر آتش سوزی "باستراپ" در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر آستین، مرکز ایالت، حدود پنج هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

پیشتر "یاین آمن" از سازمان هواشناسی تگزاس، آتش سوزی در بخش مرکزی این ایالت را یک "هیولا" که "صفر درصد مهار شده است" توصیف کرد.

این آتش‌ سوزی بزرگترین مورد از ده ها آتش سوزی طبیعی است که در این ایالت جریان دارد.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول