اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

در واکنش به چاپ مجدد کتاب خاطرات سید تقی درچه‌ای؛

فخرزاده: حوزه هنری اقدام «مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام» را پیگیری حقوقی می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول واحد تاریخ شفاهی مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری ضمن انتقاد از اقدام موسسه نشر امام خمینی (ره) گفت: در تعجبم چرا بدون اجازه این کتاب را که توسط یکی از نویسندگان دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری تدوین شده را منتشر کرده‌اند.

فخرزاده: حوزه هنری اقدام «مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام» را پیگیری حقوقی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس، پس از انتشار کتاب «سفیر هفت هزار روزه»؛ خاطرات حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین سید تقی موسوی درچه‌ای و رونمایی از این کتاب در حوزه هنری با حضور سید محمود دعایی و خانواده آن مرحوم، خبر رسید که گویا کتابی شبیه به همین کتاب از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قم منتشر شده است.

بر این اساس حجت‌الاسلام سعید فخرزاده ماجرا را اینگونه تشریح کرد: ما 5 سال روی این کتاب کار کردیم و وقتی این کتاب برای اصلاحیه‌های پایانی در اختیار آقای درچه‌ای قرار می‌گیرد که ایشان ایرادات متن را ببینند و اصلاح کنند، ظاهراً یک نسخه از این متن پیش مرحوم درچه‌ای می‌ماند که او هم به خاطر دوستی که مسئولین واحد خاطرات موسسه نشر آثار امام خمینی داشتند این نسخه را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: آن‌ها تنها کاری که انجام داده‌اند این است که عنوان کتاب را تغییر داده‌ و با اسم مستعار، همین متن را منتشر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام فخرزاده با بیان اینکه «از این موسسه در تعجبم که چرا با اینکه به اسم حضرت امام مزین است این کار را انجام داده‌است»، گفت: این قضیه را از مجرای حقوقی پیگیری خواهیم کرد.

مسئول واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری در این باره که واکنش خانواده مرحوم درچه‌ای چه بوده است، افزود: فرزند آقای درچه‌ای گفتند مرحوم پدرشان این نسخه را تنها برای اینکه آن‌ها مشاهده کنند در اختیار آن‌ها قرار داده بوده‌اند و اصلاً قرار نبوده این خاطرات توسط آن‌ها منتشر شود.

گفتنی است کتاب «سفیر هفت هزار روزه»؛ خاطرات سیدتقی موسوی درچه‌ای تولید دفتر ادبیات انقلاب اسلامی است که سوره مهر آن را در 708 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه و با قسمت 12 هزار و 900 تومان منتشر کرده است.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول