اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

در گفت‌وگوی فارس با نمایندگان مجلس مطرح شد؛

دولت ملزم به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری نیست

خبرگزاری فارس: یک عضو کمیسیون ویژه تحول اقتصادی و یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره برخی ابهامات اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفنتند: دولت "مجاز" به اصلاح قیمت‌ها تا سقف 20 درصد است و تکلیفی در این باره ندارد.

دولت ملزم به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری نیست
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،برداشتن گام دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری موضوعی است که رد پای آن در قانون بودجه سال 90 دیده شده است،چرا که در لایحه بودجه پیشنهادی دولت مجوز اصلاح قیمت‌ها تا سقف 54 هزار میلیارد تومان درخواست شده بود که به تصویب مجلس رسید.
این در حالی است که اخیراً زمزمه‌هایی در خصوص اصلاح دوباره قیمت‌ها در سال جاری مطرح و برخی منابع خبری از انجام این کار در نیمه دوم سال خبر داده بودند اما مسئولان مربوطه تا کنون به این ابهام پاسخ نداده‌اند و تنها وزیر اقتصاد در این باره به فارس گفت: تاکنون مصوبه ای در دولت برای افزایش یارانه نقدی به 60 هزار تومان نداریم و در صورت مصوبه جدید برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مکانیسم اجرایی آن نیز تعیین خواهد شد.

*دولت میتواند قیمت‌ها را مجدداً اصلاح کند

محمد حسین فرهنگی در این باره به خبرنگار فارس گفت: طبق قانون، هدفمند سازی یارانه‌ها در اختیار دولت است و دولت میتواند هم قیمت‌گذاریها و هم میزان یارانه پرداختی را اصلاح کند.
همچنین وی افزود: با توجه به مصوبه مجلس دولت اختیار دارد که این مصوبه را اجرا کند.
عباس‌علی نورا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص بودجه درآمد 54 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده در بودجه سال جاری، اظهارداشت: مجلس به دولت اجازه داد که تا سقف 20 درصد در سال اصلاح قیمت انجام دهد و اجرای این بند از بودجه در اختیار دولت است زیرا در قانون دولت ملزم به اجرای آن نیست.
وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم اجرای این بند از بودجه، دولت با کسری بودجه مواجه نخواهد شد، گفت: در زمان ارائه این پیشنهاد نماینده دولت اعلام کرد که این اعداد و ارقام با توجه به شرایط موجود به دست آمده است.
این نماینده مجلس افزود: بر اساس پیش‌بینیها از 54 هزار میلیارد تومان درآمد پش‌بینی شده 10 هزار میلیارد تومان برای صنایع، 40 هزار میلیارد تومان برای خانوار و 4 هزار میلیارد تومان سهم دولت از منابع آزاد به دست آمده تعیین شد.
وی تصریح کرد: این تقسیم‌بندی همیشگی است که در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده است و گزارش‌های دولت در زمان ارائه لایحه بودجه تحقق این منابع بود،اما محاسبات ما نشان میداد که دولت حداکثر 34 هزار میلیارد تومان به دست خواهد آورد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: با اصلاح قیمت در سقف 20 درصد، دولت نمیتواند 54 هزار میلیارد تومان به دست آورد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول