اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم:

قرآن حاوی برنامه زندگی اجتماعی و سیاسی است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: قرآن در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی همه شئونات را بیان کرده است و بر ما لازم است آن را بخوانیم و به آن عمل کنیم.

قرآن حاوی برنامه زندگی اجتماعی و سیاسی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی شهید بهشتی ضمن اشاره به جایگاه تعقل و تعهد در زندگی گفت: انسان کسی است که دو قید تعقل و تعهد را داشته باشد انسان است و با آدمی که به تعهد خود عمل نمی‌کند، صورتش انسان است و سیرتش درنده نمی‌توان زندگی کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: عقل حقیقتی است که خداوند در جان آدمی قرار داده است و سرمایه عظیمی است که انسان می‌تواند به وسیله آن خوب و بد، حق و باطل و زیبا و زشت را تشخیص دهد.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: به وسیله این سرمایه بزرگ یعنی عقل است که ما موحد می‌شویم و فردای قیامت به خاطر درست استفاده نکردن از این سرمایه مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه تاکید کرد: اینکه بعضی‌ها می‌گویند فطرتی که انسان دارد نه خوب است و نه بد، این حرف غلط است آن سرمایه ای که ما داریم نورانی است از اول نورانی بوده است ما در اثر گناه ظلمانیش می‌کنیم، فطرت نورانی است و ما بر اثر گناه پرده ای سیاه روی آن می‌اندازیم.
وی اضافه کرد: بدترین انسان‌ها کسانی هستند که نه اهل تعقل هستند و نه اهل تعهد و پیامبر اسلام برای همین دو مسئله آمده تا ما را اهل تعقل و تعهد کند.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه با اشاره با آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند متعال می‌فرماید که ما نعمت را تغییر دادیم بر اثر گناه و انسان در اثر گناه است که دعا مستجاب نمی‌شود، آبرو می‌رود، عدالت تبدیل به ظلم می‌شود و امنیت جمعی به ناامنی تبدیل می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: از جمله مواردی که خداوند تغییر نعمت می‌دهد این است که اهل تعهد و تعقل نباشیم و هدایت گری نکنیم؛ قرآن می‌فرماید ما وقتی نعمت دادیم دیگر نمی‌گیریم، حتی این نعمت تداوم هم دارد وقتی خودتان عوض شوید این نعمت هم تغییر می‌کند و با انجام گناه این نعمت مطمئناً کم خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به تاریخ از زبان قرآن کریم گفت: خداوند در گناه فردی مهلت می‌دهد ولی در گناه جمعی مهلت نمی‌دهد و ما باید تلاش کنیم که جمع به سمت صلاح و خوبی برود نه فرد.
وی گفت:‌ قرآن کتاب هدایت است و در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی همه شئونات را بیان کرده است و بر ما لازم است آن را بخوانیم و به آن عمل کنیم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول