اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

مطالبات رهبری تکلیف شرعی و قانونی است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت، تلاش برای تحقق مطالبات رهبری را یک تکلیف شرعی و قانونی برای مسئولان خواند.

مطالبات رهبری تکلیف شرعی و قانونی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی دوشنبه‌شب در جمع مسئولان و مدیران ادارات این شهرستان با تأکید بر لزوم و وجوب پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای همگان گفت: همکاری مسئولان نظام از نکات مورد توجه و تأکید رهبری است و شخصیت حقیقی افراد نباید بر شخصیت حقوقی آنان تأثیر منفی گذاشته و آنها را از مسیر اصلی بازدارد.
وی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد در نظام‌های غیردینی بر پایه دولتی یا خصوصی است اما اقتصاد در نظام اسلامی ایران بر سه پایه تعاون ، دولتی و خصوصی استوار است.
معاون استاندار و فرماندار کاشان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز بسیاری از کشورهای جهان به مدل اقتصاد تعاونی روی آورده‌اند این در حالی است که اسلام به این شیوه اقتصادی و این روش بیشتر نزدیک است.
وی با اشاره به رویکرد تعاونی اصل 44 قانون اساسی برای واگذاری برخی از فعالیتهای دستگاههاو ادارات دولتی به بخش خصوصی افزود: در اقتصاد تعاونی مدلی وجود دارد که عدالت، انسان‌محوری، پیشرفت و توسعه وجود دارد و این مدل در قانون اساسی نیز در نظر گرفته شده‌است. 
جوادی همچنین یادآور شد: عدم ارائه گزارش عملکرد مسئولان دستگاه‌های شهرستان کاشان در شورای اداری به منزله خودداری از ارائه عملکردها به مردم نیست و دستگاه‌های دولتی میتوانند با استفاده از مدیران روابط‌عمومی عملکرد خود را به مردم اطلاع‌رسانی کنند . 
وی  ظرفیت رسانه ها در شهرستان کاشان را انکارناپذیر دانست و درخواست کرد: اصحاب رسانه از ظرفیت رسانه‌های شهرستان کاشان در چارچوب تعیین شده بهترین و بیشترین بهره‌برداری را داشته‌باشند و در صورت غفلت مسئولی، از بزرگنمایی و پرداختن به حاشیه‌ها خودداری کنند.
جوادی در ادامه با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آبانماه سال جاری از نهادها و دستگاه‌های شهرستان خواست تا در طول مدت اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن با در اختیار گذاشتن امکانات و نیروی انسانی همکاری لازم را با فرمانداری داشته باشند .
فرماندار کاشان همچنین نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان را حائز اهمیت خواند و اضافه کرد:‌ خانواده‌ها باید نسبت تربیت فرزندان خود اهتمام داشته باشند و تربیت باید در خانواده فرهنگ‌سازی شود .
به گفته وی تربیت فرزندان نباید 100 درصد دولتی شود و نباید بر عهده آموزش و پرورش گذاشت اما برخی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی به دلیل دولتی شدن برخی از امورات است
وی یادآور شد: رویکرد انجمن اولیاء و مربیان در مدارس از اقتصادی باید به تربیتی تغییر یافته تا خانواده‌ها نیز ارتباط و تعامل بیشتری با انجمن داشته باشند.
 انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول