اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری فارس:

خبرگزاری فارس راهبرد تأثیرگذاری منطقه‌ای را دنبال میکند

خبرگزاری فارس: سید نظام‌الدین موسوی گفت: با پوشش وسیع اخبار تحولات منطقه، خبرگزاری فارس به سمت تأثیرگذاری جدی منطقه‌ای حرکت خواهد کرد.

خبرگزاری فارس راهبرد تأثیرگذاری منطقه‌ای را دنبال میکند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مدیرعامل خبرگزاری فارس در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های جمعی خراسان رضوی در محل دفتر خبرگزاری فارس استان اظهار داشت: در حال حاضر رسانه‌های کشور با وجود حضور در یکی از خبرسازترین مناطق استراتژیک دنیا، نتوانسته‌اند از این ظرفیت بالقوه استفاده کنند.
وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های کشور باید در این حوزه حضوری جدی‌تر و مؤثرتر داشته باشند، افزود: یکی از راهبردهای کلان خبرگزاری فارس نیز تأثیرگذاری منطقه‌ای است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با ابراز تأسف از این امر که فضای رسانه‌ای کشور حالت مرکزیت پیرامون دارد، تصریح کرد: باید مرکزیت رسانه‌ای از توجه صرف به تهران خارج شده و به محوریت مراکز شهرستانی توجه جدیتری شود.
وی ادامه داد: اخباری که از استان‌ها ارسال میشود در سطور حاشیه‌ای روزنامه‌‌های مختلف گم می‌شود.
موسوی یادآور شد: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استانی باید برای حل این مشکل بزرگ چاره اندیشی کنند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر اخبار تولیدی استان‌ها مخاطب عام نداشته و یا مشکلات محتوایی در اخبار خود دارند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه صدا و سیمای کشور نیز در توجه به تحولات استانی با مشکلات اینچنینی دست و پنجه نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: همه رسانه‌ها باید خود را برای رقابت با رسانه‌های رقیب منطقه‌ای آماده کنند.
وی سرمایه خبرگزاری فارس را نیروهای حرفه‌ای دانست و یادآور شد: این خبرگزاری تاکنون رسالت خبری خود را در راستای اهداف عالیه نظام به بهترین شکل ممکن انجام داده است.
موسوی به جنگ نرم دشمن علیه نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نباید مقوله جنگ نرم دشمن را موضوعی و ساده و آسان در نظر بگیریم چراکه یکی از ابزارها جدی جنگ نرم و مراکز قدرت نرم رسانه‌ها هستند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند کاری کنند که گفتمان اسلامی جهانی شود، گفت: در طول چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب مطالبی را بیان نمود‌ه‌اند که می‌تواند راهنمای همگان برای مقابله با جنگ نرم باشد.
موسوی رسالت رسانه‌ها را به دلیل کمبود احزاب قدرتمند و متعهد سیاسی برای بیان موضوعات روز بسیار بالا توصیف کرد و بیان داشت: رسالت اصلی رسانه در زمان انتخابات شاخص‌دهی برای تصمیم‌گیری درست افکار عمومی است.
وی تصریح کرد: رسانه‌ها بیشتر از اینکه به اشخاص بپردازند باید شاخص‌‌ها را مورد تأکید قرار دهند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس تاکید کرد: تعیین شاخص‌ها و تلاش برای شفاف‌سازی انتخابات وظیفه اصلی رسانه‌هاست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول