اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار جوانی در هم‌اندیشی بسیج حقوقدانان کشور:

حضور سوریه در جبهه مقاومت دلیل اغتشاشات اخیر است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره‌ سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دخالت آمریکا و وجود عناصری از عربستان و القاعده در اغتشاشات اخیر سوریه، گفت: وقایع اخیر در سوریه به دلیل حضور این کشور در جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

حضور سوریه در جبهه مقاومت دلیل اغتشاشات اخیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار یدالله جوانی عصر امروز در دومین هم‌اندیشی بسیج حقوق‌دانان کشور از دخالت آمریکا و نیز حضور عناصری از عربستان و القاعده در اتفاقات اخیر سوریه خبر داد و اظهار داشت: دلیل دخالت خارجیان در سوریه آن است که سوریه در جبهه مقاومت در برابر اسرائیل حضور  دارد.
وی با اشاره به مقاومت حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه و حماس در غزه در برابر اسرائیل، خاطرنشان کرد: غرب به دنبال تغییر در سوریه است تا پشتوانه حزب الله و حماس را از صحنه خارج کند.

* اتصال معنادار عراق، ایران، سوریه و لبنان‌

سردار جوانی بحث هلال شیعی را ذکر کرد و افزود: با خروج آمریکا از عراق، ایران، عراق، سوریه و لبنان یک اتصال معناداری را ایجاد میکنند.
رئیس اداره‌ سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نقاط قوت حکومت سوریه را ایجاد عزت  برای ملت سوریه توسط حمایت از فلسطین نام برد و تاکید کرد: البته مشکلاتی هم وجود دارد همانند موضوع اقلیت و اکثریت که در سوریه محدودیت‌هایی وجود دارد.
وی با اشاره به بعضی انتقادات در کشور سوریه که خواهان اصلاحات هستند، گفت: حرکت‌های اخیر در سوریه منشاء بیرونی دارد.
جوانی به انقلاب‌های اخیر در کشورهای عربی همانند تونس و مصر اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شاهد آن هستیم که به طور دقیق مردم کشورهای عربی همان مطالباتی را که مردم ایران در زمان انقلاب اسلامی داشتند، میخواهند.
وی اعتراف همگان بر تاثیر انقلاب اسلامی بر بیداری اسلامی در جهان عرب را ذکر و اظهار داشت: در این زمان همه میگویند اگر هر وضعیت جدیدی در منطقه ایجاد شود به نفع جمهوری اسلامی ایران و به ضرر غرب است.

*اعتراف مقاله یک روزنامه مصری درباره تاثیر انقلاب ایران

رئیس اداره‌ سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اعتراف مقاله یک روزنامه مصری درباره تاثیر انقلاب ایران بر انقلاب مصر استناد کرد و افزود: تلاش زیادی کردند که بگویند این تحولات ارتباطی با انقلاب ایران ندارد.
 وی با اشاره به اهمیت گفته‌های مقام معظم رهبری که این امواج بیداری فراتر از جهان اسلام به غرب کشیده خواهد شد، اظهار داشت: این فرموده رهبری قبل از بحران‌های امروز اروپا بود و این دوراندیشی و واقع بینی قابل توجه است.
این سردار سپاه از تعریف معادله جدیدی تاثیر گرفته از اندیشه‌های امام (ره) در منطقه خبر داد و تاکید کرد: امام (ره) در اول سرنگونی شاه و استقرار نظام جمهوری اسلامی را پیریزی کرد.
وی گام دوم امام (ره) را گسترش انقلاب اسلامی به سراسر جهان عنوان کرد و افزود: در تسخیر لانه جاسوسی امام (ره) فرمودند که این انقلاب دوم با مقیاسی جهانی است.

*نگرانی غرب از انقلاب‌های اخیر در کشورهای اسلامی

جوانی بر این گفته امام خمینی (ره) که قرن آینده، قرن اسلام و قرن غلبه  مستضعفان بر مستکبران است، تاکید و خاطرنشان کرد: اینکه در موضوع هسته‌ای به این نحو با جمهوری اسلامی برخورد میکنند و کسی همانند سارکوزی ایران را تهدید به حمله نظامی میکند جابه‌جایی قدرت در منطقه است.
وی نگرانی غرب از انقلاب‌های اخیر در کشورهای اسلامی را ترس از جابجایی قدرت خواند و بیان داشت: این جابجایی قدرت با اسلحه نیست بلکه با پیریزی فرهنگی اتفاق میافتد.
رئیس اداره‌ سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به فرموده ولی فقیه وظیفه بسیج را حفظ ارزش‌ها اعلام کرد و افزود: قرن حاضر، قرن اسلام است و کشورهای مسلمان امیدی جز جمهوری اسلامی ایران ندارند.

*حرکت‌های تجدیدنظرطلبی در ایران
 
وی به دو نوع دشمن اولیه و ثانویه هر انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن اولیه انقلاب اسلامی کسانی بودند که به صورت آشکار با انقلاب جنگیدند همانند فرقان و منافقین و نیز ملیگراها و دشمن ثانویه افرادی بودند که بعدها اصول انقلاب اسلامی را کنار گذاشتند.
جوانی با اشاره به حرکت‌های تجدیدنظرطلبی که در ایران به نام اصلاح‌طلبی شناخته شد، خاطرنشان کرد: افرادی که اصلاح‌طلب بودند همانند گنجی که در کنفرانس برلین شرکت داشتند به دشمنان ایران نشان دادند که ظرفیت‌هایی برای تغییر توسط این افراد در ایران وجود دارد. 
رئیس اداره‌ سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به رویدادهای اتفاقاتی همانند فتنه 88 در آینده هشدار داد و اظهار داشت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که از انتخابات آینده میتوانند به نفع خود استفاده کنند.

*مردودی خواص در اتفاقات پس از انتخابات 88

این سردار سپاه به مردودی خواص در اتفاقات پس از انتخابات 88 اشاره کرد و افزود: در انتخابات پیش رو مسائلی به وجود میآید که دشمن میتواند از آن استفاده کند.
رئیس اداره‌ سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اسلام‌گرایی در ترکیه روبه به افزایش است، افزود: در این زمینه در بسیاری از جهات دارای نقاط مشترک با ایران است و جریانی که در ترکیه لائیک و وابسته به آمریکا بود کنار گذاشته شد و اسلام‌گرایان روی کار آمدند ولی در مواردی همانند سوریه مواضع ترکیه با ایران شبیه نیست.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول