اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

/آخرین اخبار دادگاه مبارک/

شهادت یکی از شهود علیه مبارک مرهمی بر دل خانواده‌های شهدای مصر

خبرگزاری فارس: شهادت یکی از مهمترین شاهدان قضیه کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری علیه مبارک در دادگاه امروز مرهمی بر دل خانواده‌های شهدای مصری جهت احقاق حق شهدایشان بود.

شهادت یکی از شهود علیه مبارک مرهمی بر دل خانواده‌های شهدای مصر
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، در سومین جلسه محاکمه حسنی مبارک و پسرانش و وزیر سابق داخلی قرار بود، 4 افسر بلندپایه سازمان امنیت مصر و وزارت داخلی در دادگاه حضور یافته تا از آنچه که در اتاق‌های عملیات سخن رفته و دستوراتی که علیه تظاهرات‌کنندگان مصری صادر شده بود و آنها آن را شنیده بودند، سخن بگویند.

اگرچه به نظر می‌رسید، در این میان دست‌هایی در کار بود تا مدارک موجود در این‌باره را از بین ببرند که از جمله باید به پاک شدن لوح فشرده حاوی اطلاعات امنیتی اشاره کرد یا با ایجاد اشوب و بلوا در طول جریان دادرسی که نمونه آن امروز حین محاکمه مبارک توسط هوادارانش قابل ملاحظه بود، مانع اثبات اتهام کشتار تظاهرات کنندگان مصری توسط مبارک و عوامل آن شوند، اما حضور شاهد اصلی در جایگاه شهود بخش قابل توجهی از حقایق را برملا کرد.

یکی از مهمترین شاهدان وقایع انقلاب 25 ژانویه امروز در دادگاه حاضر شد و شهادت داد، هنگامی‌که وی در اتاق عملیات بوده توسط بی‌سیم میان افسران بلند پایه مبارک صحبت‌هایی درباره انتقال سلاح و تجهیزات نظامی توسط آمبولانس‌ها به میدان التحریر در جریان بوده و عملا نیز این سلاح‌ها و تجهیزات نظامی از ساختمان وزارت داخلی به میدان التحریر منتقل شدند تا علیه تظاهرات‌کنندگان مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین وی شهادت داد که سرتیپ "احمد رمزی" دستور مسلح کردن نیروهای امنیتی مستقر مقابل وزارت داخلی را صادر کرد و این تصمیم را شخصا و بدون مشورت با دیگر فرماند‌ه‌هان و مدیر اتاق عملیات گرفت.

اما وی از هماهنگی‌های قبلی صورت گرفته میان رمزی و حبیب العادلی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

شهادت این شاهد که از جمله مهمترین شاهدان کشتارتظاهرات‌کنندگان مصری بود، با شعار الله اکبر حاضران در دادگاه، بویژه خانواده‌های شهدا همراه بود.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول