اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

یک کارشناس آسیب‌های اجتماعی در گفت‌وگو با فارس هشدار داد

نهاد خانواده در معرض آماج حملات شبکه‌های اجتماعی ماهواره‌ای و اینترنتی

خبرگزاری فارس: یک کارشناس آسیب‌های اجتماعی گفت: مافیای شبکه‌های اجتماعی ماهواره‌ای و اینترنتی نهاد مقدس خانواده را در معرض آماج حملات مهلک خود قرار داده‌اند.

نهاد خانواده در معرض آماج حملات شبکه‌های اجتماعی ماهواره‌ای و اینترنتی
جعفر بایT کارشناس آسیب‌های اجتماعی مرکز پیشگیری از وقوع جرایم اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس«توانا» با بیان اینکه مافیای شبکه‌های اجتماعی ماهواره‌ای و اینترنتی نهاد مقدس خانواده را در معرض آماج حملات مهلک خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: آموزه‌های سازمان یافته مخرب در قالب فیلم‌ها و سریال‌های خانوادگی ماهواره‌ای به دنبال فروپاشی این نهاد اساسی است.

وی با اشاره به اینکه متلاشی کردن نهاد زیربنایی خانواده از مهمترین اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای به شمار می‌رود، افزود: خانواده‌ با کارکردهای بنیادی، زیر ساخت شخصیت افراد را می‌سازد ضمن اینکه خانواده مستحکم و مقید به دستورات دینی و مذهبی موجب واکسینه شدن آنها در برابر برنامه‌های سازمان یافته دشمنان می‌شود.

*خانواده‌های سست بنیان مستعد هر گونه انحرافی هستند

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی افزود: خانواده‌های سست بنیان و ضعیف در مقابل آسیب‌های اجتماعی مستعد هر گونه انحرافی هستند؛ در خانواده‌هایی که روابط بین فردی براساس مهر و صحبت، صلح و صفا، عطوفت و صمیمیت برقرار است نشاط و شادی حاکم می‌شود و هیچ‌گاه به یأس و ناامیدی و افسردگی دچار نخواهد شد.

بای یادآور شد: باورهای مذهبی و اعتقادی دینی شالوده اساسی چنین خانواده‌هایی است که لبریز از معنویت هستند و مناسبات فردی و اجتماعی خویش را بر محور اصول اسلامی تنظیم می‌کنند که در نهایت آرامش، راحتی و آسایش بر افکار و اندیشه آنها حاکم می‌شود.

*جوامع موفق دارای خانواده‌های موفق هستند

وی با بیان اینکه خانواده زیربنای جامعه است، اذعان داشت: در خانواده‌های ایرانی اعتماد و همبستگی مستحکم نسبت به یکدیگر موج می‌زند و صداقت، راستی و درستی شالوده اصلی بنیان خانواده را توانمند می‌کند.

بای تصریح کرد: بی‌شک همه جوامع موفق خانواده‌های موفق داشته‌اند و امروزه به همین دلیل نهاد خانواده خصوصاً خانواده ایرانی در معرض حملات شبکه‌های اجتماعی ماهواره‌ای و اینترنتی قرار گرفته است.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی حملات خصمانه شبکه‌های اجتماعی ماهواره‌ای و اینترنتی را دارای اهدافی خاص دانست و افزود: دست‌اندرکاران این شبکه‌ها می‌خواهند در نهایت کار خود به سست کردن اساس و بنیان جامعه از طریق تضعیف خانواده‌های کشورهای اسلامی برسند همچنین اجازه رشد و توسعه را از ملت‌های اسلامی سلب کنند.

*فروپاشی خانواده دستور کار شبکه‌های ماهواره‌ای

بای در پاسخ به این پرسش که برنامه‌سازان غربی تا چه زمان می خواهند با ساخت برنامه‌های آسیب‌زا جوامع اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند، تصریح کرد: بی‌تردید برنامه‌سازی هدفمند با حملات مستقیم و غیرمستقیم به نهاد خانواده تا فروپاشی این سنگر مقدس در دستور کار همه شبکه‌های اجتماعی ماهواره‌ای و اینترنتی قرار گرفته است.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد: برنامه‌سازان غربی می‌خواهند با حاکم‌سازی بی‌اعتمادی، سست کردن روابط بین فردی، ریشه‌کنی صداقت، خشکانیدن راستی و درستی در اندیشه و عمل اعضای خانواده‌ها، کم‌رنگ کردن مهر و محبت و صفا و صمیمیت درخانواده، انداختن سایه شوم شک و تردید پایه‌های خانواده این نهاد مقدس را متزلزل کنند.

* شکست غرور و حرمت مردان در مقابل زنان؛ پیامد منفی برنامه‌های ماهواره‌ای

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی در خصوص پیامدهای منفی یرنامه‌های ماهواره‌ای اذعان داشت: تبلیغ بی‌بند و باری، شکست حریم محرمیت، از بین بردن فضایل اخلاقی و ترویج‌زدایی شکستن حرمت بزرگسالان، تضعیف اُبهت پیران، رواج فحاشی با تکرار کلمات رکیک و ترویج انحرافات اخلاقی بین نوجوانان و جوانان، شکست غرور و حرمت مردان در مقابل زنان و راه‌اندازی دعوا و پرخاشگری را از اهداف برنامه‌ها و سریال‌های سبکه ماهواره‌ای به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: بی‌احترامی بین اعضای خانواده، شکست حیا و شرم، بی‌عفتی، ترویج خیانت و تقویت بی‌وفایی، نمایش زندگی‌های تجملاتی اشرافی و لوکس‌گرایی، رونق بازار چشم و هم‌چشمی، بی‌اعتنایی به فرزندان در خانواده، رواج دروغ‌گویی و تهمت، بی‌‌احترامی به یکدیگر در خانواده ، مداخله در زندگی دیگران به خصوص همسایگان و تقویت بی‌ناموسی از اهداف برنامه‌ و سریال‌های ماهواره‌ای است.

بای، بی‌غیرتی و بی‌تفاوتی در مقابل محارم، تبلیغ کارهای خارجی به منظور وابسته کردن بیشتر به بیگانگان از خود بیگانه کردن مخاطبان و دور کردن از هویت و اصالت تماشاگران، تأکید و توجه به نگهداری حیوانات در خانه از دیگر موضوعات مهمی است که به عنوان آموزه‌های مورد هدف این شبکه‌های مخرب در خانواده‌ها است.

*رواج بی‌اعتقادی به نظام ارزشی از طریق جلوه‌های دلفریب هنری

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی ماهواره‌ای و اینترنتی به طور منسجم و سازمان یافته یک هدف واحدی را در برنامه‌های اصلی خویش قرار داده‌اند، تصریح کرد: در اینکه همه آنها به دنبال متلاشی کردن نهاد خانواده هستند هیچ شکی وجود ندارد.

این آسیب‌شناس اجتماعی اضافه کرد: اگر همه برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی ماهواره‌ای را تحلیل و محتوا کنیم به یک نتیجه واحد خواهیم رسید و آن این است که می‌خواهند با سرگرم کردن خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، حملات مستقیم و مهلکی را برای ضربه زدن به آن تدارک دیده‌اند؛ دست‌اندرکاران ساخت سریال‌های ماهواره‌ای با برنامه‌های مرموزانه‌ در دراز مدت به قصد ویرانگری خانواده فعالیت‌های خویش را آغاز کرده‌اند.

وی در خصوص برنامه‌‌های پنهان دست‌اندرکاران برنامه‌های ماهواره‌ای تصریح کرد: برنامه‌ریزی تدریجی برای تضعیف افکار مخاطبان به آداب و رسوم و سنن اجتماعی از دیگر اهداف پنهان شبکه‌های شیطانی است؛ رواج بی‌‌دینی و بی اعتقادی به نظام ارزشی از طریق جلوه‌های دل فریب هنری که به ظاهر جذاب است از دیگر برنامه‌های این رسانه‌ها‌ی پوشالی خواهد بود.

*نجات جامعه از چنگال شوم برنامه‌های ماهواره‌ای

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی در خصوص اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های برنامه‌های ماهواره‌ای چه اقداماتی باید انجام شود، تأکید کرد: باید بیش از پیش مراقب باشیم که طمعه دشمنان قرار نگیریم و با آگاهی دادان خصوصاً از طریق رسانه‌ها خانواده‌ها را از چنگال این دیوان شوم نجات داد.

وی در پاسخ به این پرسش که نحوه عملکرد والدین باید در وضعیت کنونی و موج استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه و سریال‌های ماهواره‌ای به چه صورت باشد: امروز والدین رسالت بسیار سنگینی را بر عهده دارند، مراقب از فرزندان برای رهایی از سوء تربیت آنان و تلاش در تقویت باورهای دینی و اندیشه‌های معنوی در آنها می‌تواند زمینه‌های خوبی برای عدم ابتلاء فرزندان به انواع آسیب‌های اجتماعی ناشی از برنامه‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای باشد.

بای بیان داشت: برنامه‌ریزان و سیاستگذاران اجتماعی نیز باید خطراتی را که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، جدی گرفته و فکری اساسی نسبت به مصونیت اجتماعی اتخاذ کنند.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها خصوصاً رسانه ملی باید قدرتمندانه در میدان مبارزه به آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به هنگام پرداخته و با روشنگری از تضعیف نهاد مقدس خانواده با ساخت برنامه‌های پر محتوا و جذاب ممانعت کند.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول