اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سازمان ملل هشدار داد:

مرگ۷۵۰ هزار نفر در سومالی از گرسنگی طی ماه های آینده

خبرگزاری فارس: سازمان ملل هشدار داد قحطی در سومالی به نقاط بیشتری در این کشور سرایت کرده و به احتمال قوی طی ماه‌های آینده این وضع بدتر خواهد شد.

مرگ۷۵۰ هزار نفر در سومالی از گرسنگی طی ماه های آینده
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز سازمان ملل افزود اکنون یک ششم خاک سومالی قحطی زده است. دهها هزار نفر در آنچه بدترین خشکسالی شرق آفریقا ارزیابی شده جان خود را از دست داده‌اند.
 میزان سوء تغذیه حاد در منطقه جنوبی سومالی به حد قحطی رسیده و سازمان ملل بر این باور است که ۷۵۰ هزار نفر طی چهار ماه آینده در معرض
مرگ هستند.
 سازمان‌های امدادرسان نمی توانند به مناطق پرجمعیت که در دست گروه الشباب است دسترسی داشته باشند و این کمک رسانی به مردم را با دشواری مواجه کرده است. برخی کمک‌های غذایی به این مناطق رسیده اما میزان نیاز به مواد غذایی بسیار بیشتر است.
 الشباب که با القاعده ارتباطاتی دارد بخش بزرگی از جنوب سومالی را در کنترل خود دارد. این منطقه بیشترین آسیب ناشی از خشکسالی را متحمل شده است.
 سازمان ملل افزود دوازده میلیون نفر در شرق آفریقا به کمک های فوری غذایی نیاز دارند. واحد بررسی امنیت غذایی و تغذیه سازمان ملل نیز اعلام کرد از میان این دوازده میلیون نفر چهار میلیون نفر در سومالی هستند و اگر کمک های غذایی به سرعت نرسد ۷۵۰ هزار نفر طی ماههای آینده در سومالی، جان خود را از دست خواهند داد.
 نباریدن باران باعث شده تا کنیا، اتیوپی، اریتره و اوگاندا نیز با خشکسالی رو برو شوند اما وضعیت در سومالی وخیم تر است.
انتهای پیام /


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول