اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خوزستان مطرح کرد:

کمک دستگاه‌ها برای آشتی خانواده‌ها با سینما

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان خوزستان گفت: آشتی خانواده‌ها با سینما یک اصل است و برای رسیدن به این هدف همکاری و تلاش همه دستگاه‌های فرهنگی نیاز است.

کمک دستگاه‌ها برای آشتی خانواده‌ها با سینما
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صادق عوض زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه سینما از سوی حوزه هنری استان خوزستان، اظهار داشت: تبلیغات گسترده برای آشتی مجدد خانواده‌ها با سینما مهم‌ترین برنامه دستگاه‌های فرهنگی و از جمله حوزه هنری است که این نهاد به سهم خود از طریق تبلیغات گسترده در سطح شهر و اطلاع رسانی از طریق جراید، سامانه پیامک، ارتباط و تعامل با سایر نهادها این رسالت را انجام داده است.
وی افزود: از جمله مهم‌ترین اتفاق‌هایی که به زودی به بار خواهد نشست بازسازی سینما بهمن دزفول است که از شهریورماه سال 1386 برای بازسازی تعطیل شده بود. در حال حاضر مراحل مطالعاتی این سینما که البته به شکل یک مجتمع تجاری، تفریحی، فرهنگی و هنری در مساحت 3 هزار متر مربع ساخته خواهد شد به پایان رسیده و با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در فاز اول اجرایی می‌شود.
این مسئول هنری یادآور شد: در شب‌های ماه مبارک رمضان اکران پس از افطار نیز برای سومین سال متوالی برگزار شد که سعی شد فیلم‌هایی اکران شوند که مورد پسند خانواده‌هاست و کمتر در اهواز اکران شده‌اند که در حاشیه اکران فیلم هر شب یک سوال مطرح و به قید قرعه جوایزی اهدا شد.
عوض زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بررسی فیلم‌های ایران و جهان با موضوع جنگ و دفاع در سوم خرداد مورد استقبال قرار گرفت، مجددا در هفته دفاع مقدس چهار  تا هفت شب این فیلم‌ها با حضور اساتید و کارشناسان پخش میشود.
رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به بخش ادبیات و برنامه‌های در نظر گرفته شده در این زمینه افزود: برپایی محافل شعر و داستان در واقع از برنامه‌هایی است که حوزه هنری در آن رسالت و مسئولیتی بر عهده ندارد اما با این حال هر هفته در این راستا بیشترین فعالیت را ترتیب داده است. به همین سبب تصمیم داریم افراد 17 تا 30 سال را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم، چراکه کارگاه‌های ادبی را جایگزین محافل شعر و داستان خواهیم کرد تا افراد علاقه مند که ذات ادبیات را در خود دارند با قرار گرفتن در کنار پیشکسوتان، پرورش یابند.
در ادامه معاون سینمایی حوزه هنری استان خوزستان گفت: سینما بهمن اهواز از جمله سینماهایی است که قرار بود مخصوص کودکان و نوجوانان باشد و فیلم‌های این گروه سنی را نمایش دهد.
مجتبی آقا کوچک زاده ادامه داد: برخی فیلم‌ها پس از آنکه از سوی وزارت ارشاد مجوز اکران دریافت کردند، برای تماشای کودکان و نوجوانان نیز از سوی آموزش و پرورش پروانه حمایتی دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: حوزه هنری این فیلم‌ها را برای جذب دانش‌آموزان به سینما تهیه کرده است اما آموزش و پرورش استان خوزستان بنا به هر دلیل نسبت به این موضوع توجهی نداشته است. این در حالی است که نسلی که در آینده باید از سینما حمایت کنند تا موجب رونق دهی سینمای کشور شوند همین دانش‌آموزان و نوجوانان هستند.
کوچک زاده تصریح کرد: سوال من اینست این همه که به ماهواره و اینترنت و ... توجه می‌شود که اعتبارات فراوانی را هم برای مقابله با آنها در نظر گرفته می‌شود، آیا سینمای ما نمی‌تواند تا حدی این خلاء را پر کند؟
معاون سینمایی حوزه هنری یادآور شد: در حال حاضر بیش از هشت ماه است که به انتظار برگزاری جلسه با مدیرکل آموزش و پرورش هستیم البته می‌پذیریم که جلسات و کارهای فراوانی بر عهده دارند اما باز یک سوال مطرح است که طی این مدت همه این جلسات مهم‌تر از سینما بوده‌اند که همواره جلسه حوزه هنری به تعویق افتاده است؟
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول