اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

تعاون سازگارترین روش با اقتصاد اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: اقتصاد تعاونی از میان سیستم‌های اقتصاد دولتی، اقتصاد خصوصی و اقتصاد تعاونی، سازگارترین روش و سیستم با اقتصاد اسلامی است.

تعاون سازگارترین روش با اقتصاد اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در مراسم افتتاحیه 9 طرح از پروژه‌های بخش تعاون که ظهر امروز در شرکت تعاونی قویدان قم برگزار شد، در سخنانی بیان کرد: تحقق 700 هزار شغل از 2.5 میلیون شغل وعده داده شده توسط دولت بر عهده بخش تعاون است.
وی با اشاره به تاثیرگذاری بخش تعاون در عرصه اقتصاد و اشتغال‌زایی تصریح کرد: انتظار دولت از بخش تعاون این است که 700 هزار شغل را تا پایان سال در کشور ایجاد کند.
استاندار قم در ادامه با بیان اینکه کشور برای جهش اقتصادی باید سالانه 200 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند، اضافه کرد: دولت به تنهایی می‌تواند 45 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند که مابقی آن باید توسط بخش خصوصی و بخش تعاون فراهم شود.
موسی‌پور گفت: اقتصاد تعاونی از میان سیستم‌های اقتصاد دولتی، اقتصاد خصوصی و اقتصاد تعاونی، سازگارترین روش اقتصادی با اسلام است.
وی اظهار کرد: اقتصاد تعاونی راهی برای هموار کردن مسیر پیشرفت و رسیدن به عدالت اجتماعی است که ضامن آموزه‌های انسانی و پرورش روحیه همبستگی است.
استاندار قم با اشاره به رشد فعالیت‌های تعاونی بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد: از ابتدای سال 1310 هجری شمسی که مصادف با افتتاح نخستین تعاونی در کشور تا قبل از دولت نهم است، مجموع تعاونی‌های ایجاد شده در کشور 80 هزار واحد بوده که این میزان در دولت نهم و دهم به 156 هزار تعاونی رسیده است.
موسی‌پور با بیان اینکه سرمایه تعاونی‌ها قبل از دولت نهم تنها 80 میلیارد تومان بوده است، گفت: با اهتمامی که دولت و رهبری معظم در زمینه رشد بخش تعاون داشته‌اند این میزان سرمایه در دولت‌های نهم و دهم به 300 میلیارد تومان رسیده است.
استاندار قم در ادامه با اشاره به افتتاح 76 هزار تعاونی در دولت‌های نهم و دهم میزان مشاکت مردم در اقتصاد کشور را بالا دانست و متذکر شد: این امر در راستای عدالت اجتماعی صورت گرفته، که این خود گواهی بر مردمی بودن این دولت است.
وی با اشاره به افزایش ارزش افزوده از 4.5 درصد به 8.5 درصد و اختصاص 9 درصد از صادرات غیرنفتی کشور به بخش تعاون بیان کرد: این بخش با رونقی که بعد از خصوصی‌سازی یافته است، می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.
‌موسی‌پور خاطرنشان کرد: برای رسیدن به برنامه پنجم توسعه باید رشد اقتصادی هشت درصد داشته باشیم.
استاندار قم اعلام کرد: این امر با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم و بکارگیری آن سرمایه‌ها،که بهترین گزینه برای انجام این ماموریت بخش تعاون است، محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه جهش اقتصادی با کمک بخش تعاون انجام خواهد شد، از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و مردمی خواست تا به هر صورت به این بخش کمک کنند تا از ظرفیت‌های این بخش به خوبی استفاده شود.
‌موسی‌پور با اشاره به اختصاص 15 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانک‌ها به بخش تعاون گفت: این میزان تسهیلات در برابر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه کم است و باید افزایش یابد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول