اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به سال گذشته در اصفهان صورت گرفت؛

افزایش 37درصدی اهداکنندگان خون در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در ماه مبارک رمضان سال جاری با افزایش 37 درصدی اهداکنندگان در امر اهدای خون نسبت به سال گذشته، 7هزار و 372 واحد خون در استان اصفهان دریافت شده است.

افزایش 37درصدی اهداکنندگان خون در ماه رمضان
محمد مهدی حریری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مراجعه حدود 10هزار نفری از شهروندان استان اصفهان برای امر اهدای خون به مراکز انتقال خون و اکیپ‌های سیار این اداره در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از این تعداد، 7هزار و 372 نفر موفق به اهدای خون شد‌ه‌اند.
وی با بیان اینکه در ماه رمضان سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد بیش از 37درصدی اهداکنندگان خون مواجه بوده‌ایم، افزود: در ماه رمضان سال گذشته 5هزار و 375 نفر موفق به امر اهدای خون شده که در سال جاری با افزایش 2هزار نفر به جمع اهداکنندگان، شاهد رشد 37درصدی خون‌گیری بوده‌ایم.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در مورد تعداد فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید شده از کل خون‌های اهدایی ماه رمضان تصریح کرد: بیش از 15هزار واحد انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید شده و در اختیار مراکز درمانی قرا گرفته است.
وی میزان اهدای خون را در 5 ماهه نخست سال جاری 48هزار و 693 واحد خون اعلام و اضافه کرد: در پنج ماهه نخست سال 89، 44هزار و 755 موفق به اهدای خون شده‌اند.
حریری با اشاره به افزایش 8.8درصدی اهداکنندگان در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته ادامه داد: 97درصد اهداکنندگان را آقایان و سه درصد از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به افزایش مراجعه کنندگان در امر اهدای خون تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری، درشهر اصفهان از 5هزار و 416 نفر واحد خون‌گیری به عمل آمده است.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه پایگاه انتقال خون کاشان با 783 واحد اهدای خون رتبه اول شهرستان‌ها را از میان شهرستان‌های اصفهان کسب کرده است، بیان داشت: نجف آباد با 519 واحد خون، شهرضا با 425 واحد و خوانسار با 229 واحد در رتبه‌های بعدی اهدای خون شهرستان‌ها جای گرفته‌اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول