اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تا پایان امسال اتفاق می افتد:

افزایش تولید کمپوست از زباله‌های تهران به 870 تن در روز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از افزایش تولید کمپوست از زباله های شهر تهران به 870 تن در روز تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: کود کمپوست تولید شده کاملا قابل رقابت با محصولات خارجی است.

افزایش تولید کمپوست از زباله‌های تهران به 870 تن در روز
به گزارش خبرگزاری فارس، "سید محمد فیاض" بیان داشت: یکی از مهمترین فرآورده های تولید شده از زباله ها، کود کمپوست است که پیش از این ظرفیت اندکی برای تولیدآن  وجود داشت.

وی با اشاره به حضور بخش خصوصی در تولید کمپوست از زباله های شهر تهران تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، در صورت وجود بازار فروش تا پایان امسال روزانه 870 تن کمپوست از زباله های پایتخت تولید می شود که بخش مهمی از مشکلات دفع زباله های شهر را بر طرف خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران اظهارداشت: اکنون به دلیل ارزان بودن کود های شیمیایی به نسبت کود ورمی کمپوست و کودهای کمپوست ، از کود  شیمیایی در کشاورزی استفاده می شود و در این زمینه امیدواریم بحث هدفمند سازی یارانه ها بتواند به تولید و فروش کود کمپوست و ورمی کمپوست کمک کنند.

فیاض با اشاره به اینکه هم اکنون کود شیمیایی، کیلویی 400 تومان تمام می شود و کیلویی 100 تومان به فروش می رسد، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، کود شیمیایی به قیمت واقعی خود فروخته می شود و این امید وجود دارد که کمپوست بتواند با کود شیمیایی رقابت کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول