اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف خدمات‌دهی به کودکان بیسرپرست؛

موسسه گل یاس ساری کلنگ‌زنی میشود

خبرگزاری فارس: درد دل دختر چهار ساله مبتلا به بیماری ایبی با امام رضا(ع) انگیزه خیران ساروی را برای درمان و ساماندهی این افراد و همچنین کلنگ‌زنی موسسه گل یاس ساری با هدف خدمات‌دهی به کودکان بیسرپرست بیشتر کرد.

موسسه گل یاس ساری کلنگ‌زنی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسئول موسسه گل یاس شهرستان ساری گفت: کلنگ موسسه خیریه گل یاس شهرستان ساری با ظرفیت پذیرش 30 دختر بیسرپرست و بدسرپرست به زمین زده میشود.
فاطمه نامی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی موسسه خیریه گل یاس با اعلام اینکه زمین این مجتمع در حاشیه شهرستان ساری تهیه شد، اظهار داشت: این موسسه با ظرفیت پذیرش 30 کودک قرار است در آینده بسیار نزدیک به زمین زده شود، ولی برای تقبل هزینه‌های ساخت آن منتظر کمک خیران هستیم.
وی با اعلام اینکه موسسه گل یاس در حال حاضر در شهرستان ساری پذیرایی 9 نفر است، تصریح کرد: با احداث این مجتمع امکان پذیرش افراد بیشتر و ارائه خدمات متفاوت‌تری به ساکنان این مجتمع داده میشود.
 
* درد دل دختر 4 ساله با امام رضا (ع)
باید به درددل دختر چهار ساله مبتلا به بیماری ایبی با امام رضا(ع) گوش دهیم که میگفت: «یا امام رضا بیماری مرا درمان کن»، این گفته‌های دختری است که در مجتمع گل نرگس شهرستان ساری به صورت دست جمعی و با همت خیرین اداره میشود، زندگی میکند.
سمیه مبتلا به بیماری ایبی است، او از این بیماری فقط همین را میداند که رنگ پوست بدنش با سایر هم سن و ‌سال‌های دیگرش که در آن مجتمع زندگی میکنند، فرق میکند.
سمیه با دیدن مسئولان و خیران بنیاد بیماریهای نادر که مسئولان مجتمع به او گفتند: این خیران دکتر شما هستند و میخواهند شما را درمان کند برق امید در دلش زنده شد و با آغوش باز حاضر شد بیماریش را به یکی از مسئولان این بنیاد خیرمدارانه نشان دهد.
به گفته یکی از مربیان، سمیه به لحاظ ضریب هوشی نسبت به سایران باهوش‌تر بود و در درک مسائل نسبت به سایر بچه‌ها قویتر است.
مجتمع گل نرگس ساری که شش ماهی است که مجوز فعالیت را از سازمان بهزیستی توسط تعدادی از خیرین را دریافت کرده، پذیرش دختران بیسرپرست و بدسرپرست را تقبل میکند.
تعداد دخترانی که در این مجتمع تازه تاسیس زندگی میکردند 9 نفر هستند که در سنین متفاوت موجی از کمبود عاطفه و نبود سایه پدر و مادر در چشمانشان نمایان بود و در بازدید از این مجتمع دختری را دیدیم که در آغوش یکی از بازدید کنندگان قرار گرفته بود و به هیچ وجه حاضر نبود از آغوش این فرد جدا شود.
چند دختر سه تا 5 ساله در این مجتمع زندگی میکردند که ظاهرا با زندگی در این گونه مجتمع کنار آمدند و با این باور در حال بزرگ شدن هستند که همه کودکان به صورت جمعی با هم زندگی میکنند، ولی سه نفر از دخترانی که سن و سال بیشتری داشتند درست است که باور کردند دست تقدیر این گونه زندگی را برای آنها رقم زد، ولی از برق نگاه آنها مشخص بود که دوست دارند در کنار خانواده‌های خود زندگی کنند و زندگی در کنار پدر و مادر را با همه سختیها و مشقت‌ها و با همه نداریها را با هیچ چیز عوض نمیکنند.
این را میشود از گفته دختری که در کلاس اول راهنمایی مشغول تحصیل است فهمید که به بازدیدکنندگان گفته بود: نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم و در آن نامه درخواست کردم که خانه‌ای هر چند کوچک برای ما بسازند تا بتوانم با سه خواهر دیگرم با هم زندگی کنیم.
وی ادامه داد: دو خواهر دیگر من دانشجو هستند و در حال تحصیل که اکنون آنها در شهرستان دیگر مشغول تحصیل هستند و من به اتفاق خواهر دیگرم در این مجتمع زندگی میکنیم.
وی با اعلام اینکه با توجه به اینکه اینجا بهترین امکانات رفاهی و محبت برای ما مهیا است، بیان داشت: دوست دارم با سه خواهر دیگرم زیر یک سقف زندگی کنیم.
در مجتمع گل نرگس به ظاهر هیچ گونه کمبود امکانات مشاهده نمیشد، دست اندرکاران مجتمع تلاش کردند بهترین شرایط زندگی مادی را برای ساکنان آنها فراهم کنند.
مدیر اجرایی مجتمع گل نرگس ساری با اعلام اینکه در این مجتمع خانواده‌های بدسرپرست و بیسرپرست زندگی میکنند، تصریح کرد: با اقداماتی که انجام شد تاکنون یک نفر از اعضای این مجتمع به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
 به گزارش فارس، در حاشیه بازدید علی بخشی مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر کشور زمینی را به مساحت 2 هزار متر به نیت فرزند محرومش مرتضی بخشی در اختیار بنیاد بیماریهای نادر قرار داد.
بخشی با بیان اینکه کسانی که دچار بیماری هستند را مثل فرزندان خود میدانم، اذعان داشت: با اهدای این زمین و با بخشش اموالم میتوانم سهم کوچکی در درمان و یا بهبودی بیماری درمندان ایفا کنم.
انتهای پیام/ن10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول