اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای قم:

12هزار نفر در قم گواهینامه صنایع ساختمانی دریافت کردند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای قم گفت: با رونق گرفتن آموزش‌های صنایع ساختمانی در قم بیش از 12هزار نفر در آزمون‌ها شرکت کرده و گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

12هزار نفر در قم گواهینامه صنایع ساختمانی دریافت کردند
علی جانقربان در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه مراکز آموزشی و کمک آموزشی قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به فعالیت 300 مرکز آموزش آزاد زیر نظر اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: این آموزشگاه‌ها در سراسر استان قم پراکنده هستند و به تدریس رشته‌های گوناگون به صورت حرفه‌ای اهتمام دارند.
وی افزود: در کنار مراکز آموزشی آزاد شش مرکز آموزشی دولتی نیز در سطح استان قم فعالیت می‌کنند که تمام خدمات آموزشی آنها به صورت رایگان ارائه می‌شود.
معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای قم به افتتاح مرکز آموزشی منطقه پردیسان اشاره کرد و بیان داشت: در این مرکز چهار کارگاه آموزشی با تنوع رشته برای علاقمندان دایر است.
وی با تاکید براینکه نباید آموزش رشته‌های فنی در آموزشگاه‌ها خلاصه شود، تصریح کرد: با تلاش و رایزنی‌های صورت گرفته موفق شدیم نسبت به تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در رشته‌های تاسیسات، کنترل صنعتی، نقشه کشی صنعتی و فناوری اطلاعات اقدام کنیم.
جانقربان با بیان اینکه ثبت نام رشته‌های فنی در دانشگاه علمی کاربردی قم آغاز شده است، ابراز داشت: امسال نخستین دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در رشته‌های فنی هستند از حضور اساتید بر جسته بهره خواهند برد.
معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای قم با بیان اینکه قم رتبه نخست ساخت مسکن مهر را در کشور کسب کرده است، گفت: آموزش صنایع ساختمانی در استان قم رونق یافته است که در این زمینه حدود 7هزار نفر آموزش دیده‌اند.
وی از اعطای گواهینامه آموزش صنایع ساختمانی به 12 هزار نفر خبر داد و عنوان کرد: از دی ماه سال گذشته تا کنون 5 هزار نفر برای دریافت گواهینامه در آزمون پایانی اداره کل فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت پرداختند.
جانقربان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری آزمون قالی بافی اشاره و تصریح کرد: بیش از 4 هزار نفر در این آزمون برای دریافت گواهینامه ثبت نام و شرکت کرده‌اند.
وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه مراکز آموزشی اشاره و ابراز داشت: ضرورت نمایشگاه‌های تخصصی در همه بخش‌ها به خصوص آموزش بیش از پیش حس می‌شد که اکنون با برپایی چنین نمایشگاهی می‌توان گفت برخی از توانمندی‌های استان در زمینه آموزش به معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.
معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای قم از استمرار نمایشگاه‌های تخصصی با رویکردهای گوناگون ابراز امیدواری کرد و افزود: در این نمایشگاه‌ها ظرفیت‌های مختلف استان دیده می‌شود که به بسترسازی در فعالیت‌های مناسب کمک شایانی می‌کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول