اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

مسئول امور بانوان وزارت تعاون، کار و رفاه در گفت‌وگو با فارس:

احیاء و توسعه تعاونی‌ها در حوزه زنان نیازمند حمایت‌های تسیهلاتی است

خبرگزاری فارس: مسئول امور بانوان وزارت تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه احیاء و فعال‌سازی تعاونی‌های زنان نیاز بیشتری به حمایت‌های تسهیلاتی دارد، گفت: خوشبختانه فضای ایجاد شده برای تشکیل و فعال‌سازی این تعاونی‌ها بسیار مطلوب است.

احیاء و توسعه تعاونی‌ها در حوزه زنان نیازمند حمایت‌های تسیهلاتی است
اعظم درویش‌خضری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» ضمن تأکید بر اینکه احیاء و شکل‌گیری فعالیت‌های تعاونی در گرایش‌های مختلف نیاز به حمایت‌های تسهیلاتی و اجرایی بیشتری دارد، اظهار داشت: به واسطه قرار گرفتن در هفته تعاون، برنامه‌های نمایشگاهی و غیرنمایشگاهی بسیاری را در دست انجام داریم که در آینده نزدیک شاهد برگزاری آنها خواهیم بود.
وی ادغام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پیش‌ مقدمه‌ای برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای در حوزه تعاون بر شمرد، ادامه داد: برای روز نوزدهم شهریور ماه همایش کارآفرینان تعاونی‌های زن در اصفهان، افتتاح بنیاد کارآفرینی استان گلستان در روز پانزدهم شهریور و احتمال اجرای برنامه‌های نمایشگاهی در 17 استان کشور طی هفته تعاون از دیگر برنامه‌هاست که اجرایی خواهد شد.
مسئول امور بانوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معرفی یک تعاونی برتر ملی و یک تعاونی برتر استانی در حوزه زنان نیز از جمله برنامه‌هایی است که در هفته تعاون به آن خواهیم پرداخت.
وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاهی در استان البرز با 60 غرفه در حوزه زنان نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته تعاون است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه خاص کارآفرینی و تعاونی‌های زنان در استان البرز و پیرو آن در دیگر استان‌ها طی این هفته از جمله‌ برنامه‌هایی است که می‌تواند در پویایی و نشاط تعاونی‌های زنان مؤثر باشد.
وی رشد 4.5 تا 6 درصدی سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی طی دولت‌های نهم و دهم را از دستاوردهای حائز توجه طی سال‌های اخیر برشمرد و تأکید کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ تعاون، تعاونی‌های فعال در حوزه زنان تا به این حد از نشاط و پویایی لازم برخوردار نبوده‌اند ضمن آنکه طرح‌های اقتصادی ویژه زنان در حوزه تعاون رو به بهبود کیفی و توسعه است.
وی ادامه داد: در بحث آموزش تصمیم بر این است که در صورت امکان جذب حمایت‌ها، چند کارگاه آموزش در استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار کنیم که البته برخی از این برنامه‌های آموزشی در مرحله پایلوت در تهران اجرا و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
وی افزود: تعیین ساختار جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در پیش‌برد و تعیین اهداف بخش تعاون بسیار تأثیرگذار و مهم است که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک در این بحث هم به نتیجه برسیم.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول