اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس روس:

روسیه در حلقه محاصره سپرموشکی آمریکا قرار خواهد گرفت

خبرگزاری فارس: سردبیر مجله «دفاع ملی» روسیه معتقد است که سپرموشکی اروپایی بخشی از سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکا در سراسر جهان است که در نهایت روسیه را در حلقه محاصره کامل خود قرار خواهد داد.

روسیه در حلقه محاصره سپرموشکی آمریکا قرار خواهد گرفت
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، ترکیه راداری را در خاک خود مستقر می‌کند که یکی از عوامل مهم در ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی ناتو در اروپا خواهد شد. روسیه با ابراز تاسف از این مسئله، ایجاد سپر موشکی اروپایی را تهدیدی برای توان بالقوه هسته‌ای خود ارزیابی کرده، ولی در خود ناتو معتقدند که سپر موشکی اروپایی باید اعضای این سازمان را در برابر حملات موشکی احتمالی از سوی ایران حفظ کند.
 
راداری که قرار است در منطقه جنوب شرقی ترکیه، جایی که تقریبا 30 سال است ارتش این کشور با مبارزین کرد در حال جنگ است، مستقر شود، یکی از عوامل مهم در سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی بشمار خواهد رفت که می‌تواند پرتاب موشک از خاک ایران را شناسایی کند. این رادار همچنین با کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا مستقر در دریای مدیترانه که مجهز به سامانه‌های دفاع موشکی هستند، در ارتباط خواهد بود.
 
روسیه از ابتدای امر نسبت به طرح آمریکا و ناتو برای استقرار .. در نزدیکی مرزهای این کشور ابراز نگرانی کرده است. به عقیده مقامات مسکو، این مسئله توازن هسته‌ای راهبردی بین روسیه و آمریکا را برهم زده و به همین دلیل تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود.  
 
"ایگور کاراتچینکو" سردبیر مجله «دفاع ملی» روسیه با اشاره به ارزیابی ستاد کل نیروهای مسلح این کشور مبنی بر اینکه سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی از سال 2015  دیگر امکان فایق آمدن بر موشک‌های بالستیک روسیه را خواهد داشت، گفت: سپر موشکی اروپایی در واقع بخشی از سامانه‌های دفاع ضد موشکی است که آمریکا قصد دارد در سراسر جهان بوجود آورد و در نهایت امر روسیه را در حلقه محاصره کامل خود قرار خواهد داد.
 
البته با این وجود خبر مربوط به استقرار رادار سپر موشکی اروپایی در خاک ترکیه موجب اعتراض شدید مقامات مسکو قرار نگرفت.
 
"دمیتری راگوزین" نماینده دائم روسیه در ناتو در تفسیر این خبر یادآور شد که امکان استقرار سامانه‌های راداری سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در ترکیه برای مقامات مسکو غیرمنتظره نبوده و این موضوع در جریان سفر ماه جولای وی به آنکارا و مذاکره با رئیس‌جمهوری ترکیه مورد بررسی قرار گرفته بود.
 
"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه هم در تفسیر این خبر یادآور شد که آمریکا نسبت به همکاری روسیه در زمینه دفاع ضد موشکی علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، ولی امکان همکاری در این زمینه همچنان وجود دارد و این مسئله هنوز بسته نشده است.
 
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول