اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

احداث پل کهیر مهم‌ترین خواسته سیستان‌و بلوچستانیها بود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث پل بزرگ کهیر از خواسته‌های دیرینه مردم جنوب سیستان و بلوچستان بود که امروز مورد بهره‌برداری عمومی قرار گرفت.

احداث پل کهیر مهم‌ترین خواسته سیستان‌و بلوچستانیها بود
به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، علی محمد آزاد صبح امروز در مراسم افتتاح این پل اظهار داشت: پل کهیر در 60 کیلومتری محور کنارک ـ جاسک بر روی رودخانه کهیر واقع شده و رودخانه کهیر در فواصل پر آبی همراه با طغیان خود چند بار در ماه این محور  راهبردی و اقتصادی را مسدود می‌کرد.
وی افزود: در این راستا دولت در نخستین دور از سفرهای استانی، مطالعه ترمیم و ایجاد هفت دستگاه پل بزرگ را بر روی این محور در دستور کار خود قرار داد.
آزاد بیان کرد: با پایان یافتن مطالعات در دور دوم سفرهای استانی، دولت اعتبار ویژه‌ای را در این زمینه از محل اعتبارهای ملی اختصاص داد و این طرح مهم اجرایی شد.
استاندار سیستان و بلوچستان یاد آور شد: پل کهیر به طول 400 متر، دارای 20 دهانه 20 متری است که با صرف هزینه 120 میلیارد ریال افتتاح شد.
وی گفت:  این پل از نوع پایه شمعی با عرشه بتنی است که طی دو سال با تلاش متخصصان داخلی ساخته شد.
آزاد خاطرنشان کرد: همچنین به منظور توسعه این محور عملیات اجرایی پل رابچ بر روی یکی دیگر از رودخانه‌های طغیان گر منطقه آغاز شد.
وی ادامه داد: رودخانه رابچ از دیگر رودخانه‌های محلی بود که همراه محور حساس کنارک به جاسک را مسدود می‌کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این پل نیز از نوع پایه شمعی با عرشه بتنی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در 25 دهانه 20 متری ساخته می‌شود.
آزاد افزود: بر اساس برآوردهای ساخت این پل 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از محل اعتبارهای دور دوم سفر تأمین می‌شود.
وی گفت: احداث پل کارواندر نیز اکنون در مرحله مطالعه قرار داد و با پایان آن اجرایی می‌شود.
مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: محور کنارک ـ جاسک به طول 300 کیلومتر از محورهای مهم و حساس منطقه است که دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان را به هم متصل می‌کند.
وی افزود: رهبری معظم انقلاب نیز همواره بر توسعه این محور تأکید داشتند، ایشان در سفر اخیر خود به هرمزگان بار دیگر بر توسعه محور و سواحل مکران تأکید کردند.
آزاد یاد آور شد: دولت نیز در این راستا ساخت هفت دستگاه پل بزرگ بیر، سیرکان، کهیر، بندینی، زرآباد، کارواندر رابچ را به منظور توسعه این محور را در دستور کار خود قرار داده بود.
وی اضافه کرد: پل سیرکان با پنج دهانه 20 متری، بیر با هفت‌دهانه 20 متری سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: عملیات اجرایی پل بنیدینی با 15 دهانه 20 متری تا پایان امسال به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/م20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول