اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

در پاسخ به فارس مطرح شد:

گلایه غضنفری از تاخیر 2 نهاد دولتی در اختصاص 4 میلیارد دلار به بخش صنعت

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت با گلایه از مسئولان سازمان هدفمندی و صندوق توسعه ملی، گفت: پیشنهاد تخصیص 4 هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و صندوق توسعه ملی به بخش صنعت را ارائه کردیم ولی این موضوع هنوز محقق نشده است.

گلایه غضنفری از تاخیر 2 نهاد دولتی در اختصاص 4 میلیارد دلار به بخش صنعت
مهدی غضنفری در حاشیه مراسم تقدیر از فعالان ستاد تسهیل امور واحدهای صنعتی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد مشکل واحدهای صنعتی همزمان با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و برآورد وزارت صنعت،معدن و تجارت در خصوص سهم بخش صنعت از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها طی سال جاری اظهار داشت: ما همچنان منتظریم که تسهیلات لازم را برای اجرای سومین بسته حمایتی از بخش صنعت را اخذ کنیم تا بتوانیم تسهیلات یارانه‌ای را برای بازسازیهای بزرگ و تغییر تجهیزاتی که انرژیبر هستند به صنعتگران ارائه کنیم.
وی تصریح کرد: سازمان هدفمندی از درخواست ما در این مورد آگاه است و ما از ستاد هدفمندی انتظار داریم که منابع بیشتری را در اختیار بخش صنعت قرار دهند تا امکان تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز فراهم شود.
غضنفری ادامه داد: حداقل نیاز بخش صنعت به منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان است.

* گلایه غضنفری از تأخیر در راه اندازی صندوق توسعه ملی

وی با گلایه از تأخیر موجود در آغاز به کار صندوق توسعه ملی، به فارس گفت: ما وعده‌هایی در خصوص اختصاص منابع مالی از محل این صندوق را به بخش صنعت داده‌ایم ولی نمیدانیم چرا این صندوق آغاز به کار نمیکند.
وی با بیان اینکه تعدادی طرح صنعتی را برای استفاده از 2 میلیارد دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی معرفی کرده‌ایم، افزود: این منبع مالی میتواند برای بازسازی واحدهای صنعتی به عنوان یک مرجع مناسب عمل کند که امیدواریم این صندوق سریعتر کار خود را آغاز کند و تسهیلات مورد نیاز به بخش صنعت اختصاص یابد.

* بررسی قیمت گذاری خودرو در هفته جاری

وزیر صنعت در مورد اختلاف قیمت موجود بین خودروهای تولید داخل در بازار و کارخانه نیز اظهار داشت: بحث کنترل قیمت برای واحدهای خودروسازی در حال اجرا است و در این راستا تولید کننده‌‌ها معتدند به دلیل بالا بودن تقاضا نسبت به عرضه، نوعی بازار سیاه در بازار خودرو شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: به همین دلیل دستور دادم تا در هفته جاری با مسئولان کمیته خودرو و سازمان حمایت جلسه‌ای داشته باشیم تا این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم چه راهکاری میتواند مانع از سفته‌بازی در بازار خودرو شود.
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم حامی تولید کننده و توسعه محصولات داخلی است و هم حامی حقوق مصرف کننده و در این راستا با تولید کنندگان متخلف برخورد خواهد شد.
وی افزود: در این خصوص، با برخی خودروسازان متخلف برخورد شده و آنها جریمه شده‌اند.

* آغاز واگذاری 8 طرح فولادی طی سال جاری

غضنفری در پاسخ به این سوال که آیا وزارت خارجه استعلامی در مورد ماهیت شرکت فیلیپ موریس برای تصمیم‌گیری جدید در خصوص سیگار مالبرو در کشور به وزارت صنعت داده است یا خیر نیز گفت: ما هنوز استعلامی در این مورد دریافت نکرده‌ایم.
وی در مورد نمود جهاد اقتصادی در بخش صنعت کشور طی سال جاری نیز گفت: برخی طرح‌های فولادی، سیمانی و صنایع پایین دستی پتروشیمی در این زمینه اجرایی شده که امیدواریم تعدادی از آنها طی سال جاری به بهره‌برداری برسند.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 20 تا 50 درصدی هشت طرح فولادی اظهار داشت: در سال جاری برخی از این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی افزود: به زودی اطلاع رسانی در مورد واگذاری این طرح‌ها صورت خواهد گرفت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: واگذاری واحدهای دولتی و همچنین طرح‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی باعث میشود منابع مالی مناسبی برای اجرای طرح‌های جدید آزاد شود و از حبس بیت‌المال نیز جلوگیری خواهد شد.

* از مقیم امارات شدن یکی از مدیران وزارت صنایع بیخبرم


وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص انتصاب سریعتر مدیرعامل شرکت دخانیات و رئیس سازمان صنایع کوچک نیز گفت: در هفته جاری و یا هفته آینده حکم مسئولیت این دو دستگاه صادر خواهد شد.
وی افزود: حکم سایر معاونین در وزارتخانه جدید نیز ابقا شده است.
غضنفری در واکنش به خبر منتشر شده مبنی بر مقیم شدن مدیرعامل شرکت ملی مس در امارات نیز گفت: در جریان کامل این موضوع نیستم و فقط با یک پیامک در جریان این خبر قرار گرفته‌ام.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول