اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس جامعه متخصصان داخلی در گفت‌وگو با فارس؛

بروز وبا در اواخر تابستان مشکل 40ساله کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: بروز مواردی از بیماری وبا در کشور در اواخر تابستان و اوایل پاییز مشکل 40 ساله کشور است و همیشه جدی بوده است. مصرف سبزی، میوه، کاهو و صیفی آلوده، احتمال ابتلا به وبا را افزایش میدهد به آب چاه‌ها نیز اعتمادی نیست.

بروز وبا در اواخر تابستان مشکل 40ساله کشور است
ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: همه ساله در اواخر تابستان تا پایان پاییز حدود 40 سال است که ما مشکل افزایش ابتلا به وبا را داریم و امسال هم این بیماری تک تک در برخی از استان‌ها دیده شده است.

وی درباره شیوع وبا تصریح کرد: خاک آلوده، سبزی، میوه و صیفیجات آلوده از جمله کاهو و سبزی موجب شیوع بیماری میشود.

خسرونیا تصریح کرد: از طرف دیگر رعایت نشدن بهداشت قبل از مصرف این مواد به خصوص برخی از میوه‌ها مانند خربزه و هندوانه که نشسته وارد یخچال میشود میتواند آلودگی را منتقل کند.

وی با بیان اینکه ممکن است یک فرد مبتلا در ابتدای ابتلا علامتی نداشته باشد گفت: این فرد میتواند آلودگی را از طریق دست دادن و هم غذا شدن منتقل کند.

خسرونیا با بیان اینکه تعداد مبتلایان به وبا در حال حاضر نگران‌کننده نیست تصریح کرد: موضوع وبا همیشه جدی بوده و هست و اصولاً حتی یک نفر هم مبتلا به وبا در کشور اهمیت دارد. لذا انتظار داریم با رعایت اصول بهداشت تعداد مبتلایان به این بیماری زیاد نشود.

وی گفت: در حال حاضر بخش‌های اسهال و استفراغ در بیمارستانها ایجاد شده است اما ثبت شدن آنها مهم است.

خسرونیا یادآور شد: به مردم توصیه میشود در صورت مصرف سبزی و کاهو حتماً آن را با مایع ظرفشویی بشویند و از نقاطی که آب آنجا آلوده است از خوردن آب آلوده بپرهیزند. همچنین به آب چاه‌ها نیز اعتمادی نیست.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول