اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مربی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختران در گفت‌وگو با فارس:

استعداد ورزشی دانش‌آموزان دختر جدی گرفته شده است

خبرگزاری فارس: مربی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختران گفت: با حمایت وزارت آموزش‌ و ‌پرورش طی 3 سال گذشته بر روی استعدادهای دانش‌آموزان دختر جدی کار کرده‌ایم و کسب رتبه سومی در مسابقات آسیا حاصل این تلاش‌هاست.

استعداد ورزشی دانش‌آموزان دختر جدی گرفته شده است
اکرم ابوالقاسم، مربی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در مورد سطح مسابقات آسیایی والیبال دانش‌آموزان دختر و عملکرد بازیکنان اظهار داشت: خوشبختانه بازیکنان عملکرد بسیار خوبی داشتند و از تک تک آنها رضایت دارم؛ سطح مسابقات نیز بسیار عالی بود، پیش از مسابقات فکر می‌کردیم که سطح مسابقات به دلیل سن بازیکنان، پایین باشد اما وقتی در جریان مسابقات قرار گرفتیم، به بالا بودن سطح آن پی بردیم، حضور کشورهای قدرتمندی مانند چین، تایلند و ویتنام در این رقابت‌ها نیز بی‌تأثیر نبود.

* یکدلی کادر فنی و بازیکنان دلیل کسب مقام سومی در رقابت‌های آسیایی

وی ادامه داد: یکی از دلایل کسب مقام سوم در مسابقات آسیایی، یکدلی کادر فنی و بازیکنان بود و با همین یکدلی توانستیم به این رتبه دست یابیم که این موضوع مرهون تلاش‌های کادر فنی و بازیکنان بود؛ فدراسیون والیبال نیز در کسب این موفقیت نقش بسزایی داشت.

مربی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختران با بیان اینکه سایر تیم‌ها به‌ خصوص ویتنام از عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی شگفت‌زده بودند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بازیکنان ایران عملکرد فنی بسیار خوبی در مسابقات آسیایی داشتند، مربیان سایر تیم‌ها و داوران تمایل داشتند با بازیکنان و مربیان ایرانی عکس یادگاری بگیرند و تیم ملی ایران را تشویق می‌کردند حتی مسئولان تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ویتنام نیز پارچه نوشته‌ای را تهیه کرده و در سالن نصب کرده بودند و به تشویق بازیکنان ایرانی می‌پرداختند. این برای من باورکردنی نبود که کشورهای دیگر به تشویق ایران بپردازند.

ابوالقاسم ادامه داد: وضعیت حجاب و ظاهر بازیکنان ایرانی برای سایر تیم‌ها کمی غیرعادی بود اما وقتی که عملکرد فنی بازیکنان ما را دیدند، به قدرت تیم ملی ایران پی بردند؛ امیدواریم در آینده با اعزام بیشتر تیم ملی دانش‌آموزی والیبال به مسابقات بین‌المللی شاهد درخشش بیش از پیش بازیکنان در مسابقات برون‌مرزی باشیم.

* فکر کسب رتبه سوم در مسابقات آسیایی را نمی‌کردم

وی خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کردم که در رقابت‌های آسیایی مقام سوم را کسب کنیم اما احتمال می‌دادم که با بازیکنان خوبی که داریم، بتوانیم به مقام خوبی دست یابیم و خیلی خوشحالیم که توانستیم قدرت والیبال دانش‌آموزان دختر را به کشورهای دیگر نشان دهیم؛ با توجه به تجربه‌ای که کسب کرده‌ایم، اگر برای مسابقات جهانی هم سهمیه داشته باشیم، امید کسب رتبه بهتر نسبت به مسابقات آسیایی را داریم.

مربی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختران در پاسخ به این پرسش که از چه تیم‌هایی در این رقابت‌ها به عنوان تیم‌های برتر یاد می‌کنید، عنوان کرد: تیم‌های چین و تایلند در این رقابت‌ها بسیار عالی ظاهر شدند؛ تیم ویتنام نیز خوب نشان داد و به طور کلی تمام تیم‌ها برای مسابقات برنامه داشتند و برای کسب رتبه نخست به این رقابت‌ها آمده بودند.

ابوالقاسم در مورد دلیل شکست تیم ملی ایران به تایلند در مرحله یک چهارم نهایی اظهار داشت: تیم تایلند از لحاظ فنی آماده‌تر بود، اگر ما نیز مانند آنها تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی را داشتیم، قطعاً می‌توانستیم مقام بهتری را کسب کنیم؛ با کمک خدا در سال‌های آینده می‌توانیم با تمرینات مناسب و حمایت بیشتر مقام‌های به مراتب خوبی را کسب کنیم چرا که توانایی بازیکنان ما بسیار بالاست.

* عدم حضور در مسابقات برون مرزی از دلایل نرسیدن به رتبه نخست بود

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که نتوانستیم در مسابقات آسیایی به رتبه نخست برسیم، عدم برگزاری مسابقات برون‌مرزی و نداشتن تمرین مناسب بود که این موارد در نتیجه‌گیری بسیار تأثیر‌گذار است، در حالی که سایر تیم‌ها برنامه‌ریزی مدونی دارند؛ با این حال برای سایر تیم‌ها قابل هضم نبود که تیم ایران برای نخستین بار به رتبه سوم دست یابد.

مربی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختران اضافه کرد: از مسئولان می‌خواهم که به ورزش دانش‌آموزی به خصوص ورزش دانش‌آموزی دختران توجه بیشتری نشان دهند، خوشبختانه فدراسیون والیبال برای حضور در مسابقات آسیایی کمک زیادی به ما داشت و محل تمرینات و خوابگاه بازیکنان را فراهم کرد؛ از مسئولانی که راه را باز کردند تا تیم ملی والیبال دانش‌آموزی استارت اولیه را بزند، تشکر می‌کنم و امیدوارم در آینده با کسب تجربه از این مسابقات بتوانیم در مسابقات برون‌مرزی بدرخشیم.

ابوالقاسم از میزبانی ویتنام در مسابقات آسیایی تشکر کرد و گفت: محل اسکان و میزبانی تیم ویتنام بسیار خوب بود و برخورد بسیار مناسبی با بازیکنان ایرانی داشتند حتی در فرودگاه نیز کارشکنی صورت نگرفت و برخورد مناسبی با تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران صورت گرفت؛ به طوری که در آنجا احساس غریبی نکردیم.

* کسب رتبه سوم دختران والیبالیست در مسابقات آسیایی حاصل استعدادیابی 3 ساله بوده است

وی افزود: خوشبختانه 3 سال کار و تلاش در زمینه استعدادیابی در رشته والیبال دختران دانش‌آموز نتیجه داد و با این استعدادها موفق شدیم در رقابت‌های آسیایی قدرت خود را به رخ حریفان بکشیم و رتبه سوم را از آن خود کنیم؛ در آینده نیز قصد داریم بحث استعدادیابی دختران دانش‌آموز در رشته والیبال را با قدرت ادامه دهیم، جلسات متعددی نیز با مسئولان فدراسیون والیبال در این زمینه داشته‌ایم تا آینده تیم ملی والیبال بزرگسالان دختر با این استعدادها تضمین شود.

مربی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی دختران اضافه کرد: با حمایت وزارت آموزش ‌و ‌پرورش طی 3 سال گذشته روی استعدادهای دانش‌آموزان والیبالیست کار جدی کرده‌ایم، بنابراین هر چقدر بحث استعدادیابی دختران دانش‌آموز در رشته والیبال جدی گرفته شود به نفع ورزش کشور خواهد بود و دختران از بسیاری از معضلات اجتماعی در امان خواهند بود؛ اعتقاد دارم استعدادهای دانش‌آموز در رشته والیبال توانایی بسیار زیادی دارند تا در دنیا مطرح شوند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول