اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران؛

خودروهای داخلی از ماه نخست تولید نیاز به معاینه فنی دارند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: انجام معاینه فنی گامی برای حل مشکلات و افزایش ایمنی خودرو است و خودروهای تولید داخل از ماه نخست نیاز به مراجعه به معاینه فنی دارند.

خودروهای داخلی از ماه نخست تولید نیاز به معاینه فنی دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس مرتضی طلایی در مراسم رونمایی از گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط ‌زیست که امروز در مرکز معاینه فنی شماره 5 در بزرگراه نیایش برگزار شد اظهار داشت: در آستانه بهار علم و دانش و آغاز سال تحصیلی در کشور هستیم که این مناسبتی زیبا و با اهمیت است.

وی ادامه داد:‌ هنوز در کشور ما این احساس به وجود نیامده که بابت این مسئله اجتماعی که با آن مواجه هستیم و ترکیبی از مشکلات ترافیک، معاینه فنی و کشته شدگان ناشی از تصادفات است. که بیانگر یک مسئله با اهمیت در کشور ماست، مسئولان برای حل آن باید آستین همت بالا بزنند.

طلایی یادآور شد: مشکلات در تمام دنیا هست، ولی فکر نمیکنم در هیچ جای دنیا نسبت به کشور ما که سالانه بیش از 20 هزار کشته از بابت تصادف و چند هزار کشته از آلودگی هوا و هزاران میلیارد ریال خسارت ناشی از آلودگی هوا که به طور غیرمستقیم به جامعه ما تحمیل میشود باشد؛ بالاخره در چه زمانی باید برای حل این معضلات اقدام کنیم؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنده به عنوان یک شهروند این احساس را ندارم که برای مدیریت جامعه ما مسئله آلودگی هوا با این اهمیت اراده‌ای برای حل آن به وجود آمده باشد.

طلایی بیان داشت: انجام معاینه فنی گامی برای حل مشکلات و افزایش ایمنی خودرو است.

وی یادآور شد: همه ما برای کشته‌شدگان حوادث افسوس میخوریم ولی هنوز برای جلوگیری از حوادث همت نکردیم و این مسئله برای ما به عنوان یک موضوع فرهنگی جا نیفتاده است.

طلایی به کمبود تعداد مراکز فنی اشاره کرد: تعداد مراکز فنی در شهر تهران استاندارد نیست و خودروها باید سالانه نسبت به معاینه فنی اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: خودروهای تولید داخلی از ماه اول نیاز به معاینه فنی دارند، اگر فرهنگ تولید و استانداردهای مورد نیاز خودرو فرهنگی قابل قبول و انسان‌محور بود خودروی غیراستاندارد از کارخانه بیرون نمیآمد که از روز اول آتش بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اراده‌ای برای تولید خودروی یورو 5 نداریم گفت: خودرویی که هم اکنون در کشور تولید میشود از ماه اول نیاز به معاینه فنی دارد، در سال 88 ، 5 هزار نفر از کشته‌های حوادث رانندگی نوجوانان و کودکان بوده‌اند.

طلایی با بیان اینکه باید جلوی فروش غیر قانونی برگه معاینه فنی را گرفت اظهار داشت: اگر در مراکز معاینه فنی یک درصد از وظایف خود قصور کنیم جان یک نفر در شهر گرفته میشود.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول