اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشاورزی ارمنستان:

ظرفیت‌های همکاری ایران و ارمنستان باید احیا شود

خبرگزاری فارس: وزیر کشاورزی ارمنستان بر لزوم احیای ظرفیت‌های همکاری دو کشور در زمینه کشاورزی تاکید کرد.

ظرفیت‌های همکاری ایران و ارمنستان باید احیا شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سرگئی کاراتیان پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های اخیر روابط تجاری و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان از پیشرفت خوبی برخوردار بود و امیدواریم این همکاری‌ها با رویکرد تجاری در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی توسعه بیشتری یابد.
وی اظهار کرد: به عنوان یک کشور دوست و همسایه با برخورداری از مشترکات فرهنگی و تاریخی با ایران علاقه‌مند به تبادل‌نظر و همکاری در زمینه کشاورزی به خصوص با استان آذربایجان‌شرقی هستیم.
وزیر کشاورزی ارمنستان افزود: این همکاری در زمینه‌های علمی بیش از سایر بخش‌ها مورد توجه ماست و امیدواریم محققان ایرانی توانمندی‌های علمی خود را در بخش کشاورزی در اختیار ما قرار دهند.
کاراتیان در ادامه بیان داشت: اتباع ایرانی به ویژه اهالی آذربایجان‌شرقی ارتباطات بسیار خوبی با تجار کشور ارمنستان در زمینه‌های مختلف از جمله محصولات کشاورزی دارند و موفقیت‌های خوبی نیز نصیب طرفین شده است.
وی گفت: در سفر سه روزه‌ای که به ایران داشته‌ایم از نزدیک با توانمندی‌های فنی و علمی جمهوری اسلامی آشنا شده‌ایم و این امر ما را بر آن داشته تا هیئت‌های تجاری خود را به زودی برای آشنایی با ظرفیت‌های بازار ایران و رایزنی با تجار ایرانی روانه این کشور کنیم.
وزیر کشاورزی ارمنستان همچنین اظهار کرد: زمینه‌های همکاری گسترده‌ای بین دو کشور ایران و ارمنستان وجود دارد و طرف ایرانی نیز ابراز علاقه فراوانی برای گسترش این همکاری‌ها از خود نشان می‌دهد که نمونه آن خرید هشت ایستگاه ضد تگرگ از ارمنستان است.
کاراتیان استفاده از ظرفیت‌های کارخانه تراکتورسازی تبریز را برای بخش کشاورزی ارمنستان ارزنده دانست و اضافه کرد: در بازدیدمان از این کارخانه چنانچه کیفیت و قیمت مورد نظر ما از طرف ایرانی تامین شود حتما تفاهمنامه‌های لازم به امضا می‌رسد.
وی با اشاره به بالا بودن امنیت ایران برای اتباع ارمنی و ابراز خوشحالی از حسن همجواری شهروندان مسلمان با شهروندان ارمنی در تبریز گفت: با افقی که در پیش روی ما گسترده شد مطمئن هستم که روابط تجاری و سیاسی دو کشور بیش از پیش توسعه می‌یابد.
وزیر کشاورزی ارمنستان در بدو ورود به تبریز از کارخانه شیر پاستوریزه پگاه نیز بازید کرد و افزود: وجود فناوری‌های موجود در این کارخانه نشانگر ظرفیت آذربایجان‌شرقی در صنایع تبدیلی کشاورزی است و ادامه همکاری‌های طرف ایرانی و ارمنی را وارد مرحله جدیدی می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول